Hejného metoda učení matematiky bude mít vlastní hru na tabletu. Tvůrci vybírají peníze na internetu

Barbora Loudová
17. 6. 2016 16:10
Metoda profesora Milana Hejného učí děti matematiku hrou. Nyní podle něj bude i vzdělávací hra, na kterou se tvůrci snaží vybrat pomocí internetové sbírky. Zatím se podařilo vybrat téměř 300 tisíc korun. Vývojáři se tak mohou pustit do programování aplikace a také do tvorby prvních dvou typů úloh. Na kompletní dokončení je ale potřeba získat 981 tisíc korun. Lidé mohou přispívat do konce června.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Praha - Podle metody profesora Milana Hejného se matematika učí v každé páté české škole. Počty žákům prvního stupně nikdo nevnucuje, přicházejí jim na chuť sami během hry. Nyní budou moci čísla objevovat i díky vzdělávací hře Matemág, která bude fungovat na tabletech.

Peníze pro tvorbu aplikace se tvůrci rozhodli získat přes internetovou sbírku. Na crowdfundingovém serveru Hithit se jim zatím podařilo vybrat téměř 290 tisíc korun. Vybraná částka stačí na to, aby se vývojáři mohli pustit do programování celé aplikace a také do tvorby prvních dvou typů úloh - Pavučinky a součtové trojúhelníky. Peníze tak nejprve půjdou na vývoj, ilustrace a zaplacení lidí, kteří hru zpracují.

Matemág má celkem šest typů úloh. Na vývoj dalších dvou s názvy Hadi a Výstaviště tvůrci potřebují ještě 40 tisíc korun. Na kompletní dokončení je ale potřeba vybrat 981 tisíc korun. Aplikace pak bude zahrnovat všechny příklady, zpětnou vazbu pro rodiče a také bude rámovaná jedním velkým příběhem.

Lidé mohou přispívat do konce června. Pokud se cílovou částku nepodaří vybrat, vrátí se jim peníze zpátky. Kdo dá alespoň tři sta korun, dostane hru hned, jakmile ji tvůrci vyrobí. Ostatní dárci si mohou vybrat poděkování podle výše příspěvku − od série matematických úloh až po karikaturu ve stylu postaviček Matemága.

"Mohlo by se nám to podařit, obzvlášť pokud seženeme i větší sponzory," uvádí Jan Šedo ze společnosti H-mat, která zastřešuje veškeré aktivity spojené s Hejného metodou. Zatím projekt dlouhodobě podporuje Nadace Karla Janečka. Ta také ke každé stokoruně získané crowdfundingovou kampaní přispěje dalšími 62 korunami.

Podle Šeda je firma připravená také na případné investory, kteří by Matemága pomohli rozšířit na vyšší stupně základních škol nebo i do zahraničí.

Tým plánuje hru vytvořit se společností Techsofia, která už jednu vzdělávací aplikaci vyvinula. Tvůrci jsou ale během vývoje opatrní. "Děti sice moderní technologie běžně používají, musíme ale opatrně zvážit jejich přínos, aby nedošlo k tomu, že se metoda jen překlopí na displej," vysvětluje Šedo.

Hrou provází animovaný Jakub a Terka. Obě postavičky dětem názorně vysvětlují úlohy, pomáhají s jejich řešením a také poskytují zpětnou vazbu. Matemág tak skrze malé pomocníky reaguje na řešení, které děti právě zvolily, a na rozdíl od učebnic poradí hned a navíc i slovem a obrazem.

"Metoda nechává děti, aby matematiku objevovaly samy. Věří, že to dokážou, aniž by jim moudra předával učitel. Ten není v roli vševědoucího. Nepředkládá dětem svoje moudra, která si jen opakují a nacvičují. Je v pozici moderátora a dětem předkládá pouze úlohy," uzavírá Šedo.

Lidská paměť si lépe pamatuje příběhy než seznamy, jde o to, vytvořit si legendu, říká trenérka paměti Lenka Šnajdrová. | Video: Martin Veselovský
 

Právě se děje

Další zprávy