Grafika: Odlehčení i stojící kolony. Tak vypadá srovnání provozu před a po otevření tunelu Blanka

Otevření tunelu Blanka v Praze dopravně ulehčilo řadě míst jako je například Veletržní ulice, Jiráskův most, Resslova ulice či magistrála ve směru od hlavního nádraží na Holešovice. Naopak k výraznému zhoršení došlo zejména v některých částech Prahy 6, například na Vítězném náměstí či na Vypichu. Ukazuje to srovnání dat z měření hustoty dopravy pracovní týden před a po otevření tunelu Blanka. Podívejte se na vybraná místa, kde došlo k největším změnám ať už k horšímu či lepšímu.

Uvedená data jsou průměrem z měření ve vybraných lokalitách Prahy v pracovních dnech před otevřením tunelu Blanka (od 1. 9. do 16. 9.) a v následujících pěti pracovních dnech po otevření. Data zjišťuje Technická správa komunikací a.s., redakci je poskytla společnost Auto*Mat.

Vybraná místa odpovídají lokalitám s výskytem největších pravidelných zácp v ranní a odpolední dopravní špičce v pražské dopravě.
Ranní špička: 8:00 – 9:00
Odpolední špička: 17:00 – 18:00

Procentní údaje vyjadřují, jak se v průměru změnila pravděpodobnost, že v daném místě narazíte na zácpu nebo na hustý provoz.

Stupně dopravy:
1 a 2 - běžný provoz
3 - plynulý provoz se sníženou rychlostí
4 - zácpa - pomalu jedoucí kolony
5 - zácpa – stojící kolony

Zdroj mapy: Auto*Mat

Podívejte se na místa, kde došlo k největším změnám k horšímu či lepšímu. autoři: Jiří Kropáček, Štěpán Plaček, Auto*Mat
reklama