reklama
 
 

Everybody do školky, rapuje blondýna v klipu. Láká teenagery, aby se stali zahradníky

Aktualizováno 28. 7. 2016 12:07
Svaz školkařů se rozhodl propagovat a zatraktivnit obor zahradnictví na středních školách. Natočili tedy videoklip, v hlavní roli se silně nalíčenou dívkou, která v krátkých šortkách rapuje o tom, jak je zahradnictví fajn. Chytlavým refrénem "Kluci a holky, everybody do školky" láká budoucí zahradníky do lavic odborných středních škol. Videoklip, který byl financován z dotací výstavy Flora Olomouc a stál 32 tisíc, bude mít oficiální premiéru až v polovině srpna, na internetu je ale už teď.

Praha - Svaz školkařů zareagoval na nedostatek zájemců o studium na zahradnických středních školách. Na podporu a zviditelnění oboru natočil videoklip, který má žáky osmých a devátých tříd inspirovat a přimět ke studiu právě těchto škol. Mladá slečna se silným make-upem a odbarvenými vlasy se rapováním snažit vzbudit dojem, že zahradnictví je zábava.

Chytlavý refrén "Kluci a holky, everybody do školky" rapuje dívka pojmenovaná "slečna Zálesáková" s přísným výrazem a u toho sází rostliny do truhlíků. Nezapomíná ani na pomrkávání do objektivu. "Má to motivovat mladé lidi, aby šli na zahradnické školy. Chceme zlepšit obraz našeho oboru," vysvětlila Aktuálně.cz smysl klipu tajemnice Svazu školkařů Marie Horáková.

Dvouminutový klip pokračuje tím, že dívka odhazuje rýč a slibuje, že na zahradnických školách se studenti nebudou učit jen zalévat. "Budeme podporovat kvalitní zahradnické střední školy. Je důležité, aby školy měly moderní technologie, dostatečné skleníky, vybavení i pedagogy," doplňuje Horáková a upozorňuje na to, že v Česku je 74 škol zaměřených na zahradnictví. To je podle ní moc. "V každém kraji budou školkaři podporovat jen jednu školu," upřesňuje.

Video končí pronesením pár anglických rýmů a uznalým pokyvováním učitelů, kteří chválí, že si "slečna Zálesáková" vybrala pro své studium správný obor.

Klip vznikl pod taktovkou filmařky Katky Hornové, která složila i text. "Sešli jsme se s řediteli základních škol, kde vznikla jakási vize videa, paní Hornová ji zrealizovala," doplňuje Horáková.

Chystá se pokračování

Everybody do školky už je k vidění na YouTube i na stránkách Svazu školkařů. Oficiální premiéru bude mít ale až na výstavě Flora Olomouc v polovině srpna. Právě z dotací se podle Horákové platil i klip, stál 32 tisíc. Nebudou chybět ani informační letáčky, kde se zájemci dozvědí bližší informace o své možné budoucí kariéře kvalitního zahradníka.

Video budou školkaři posílat i ředitelům středních škol, aby ho pustili svým studentům - ačkoli je primárně určené pro žáky základních škol, které má nadchnout pro zahradnické obory. "Je to naše prvotina a je lepší udělat aspoň nějakou propagaci než vůbec žádnou," konstatuje Horáková s tím, že příští rok by mělo vzniknout podobné propagační video zaměřené na rodiče žáků.

Většinou podobná náborová videa tvoří spíš vysoké školy. Před několika lety vzbudilo kontroverze video s polonahými dřevorubci a vnadnými dívkami, kterými lákala zájemce do svých lavic Lesnická a dřevařská fakulta Mendelovy univerzity. Klip získal anticenu Sexistické prasátečko.

I studenti Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy vytvořili propagační video, které vypadá jako klip rapového zpěváka. Spot, kterým provádí raper a youtuber Martin Třešňák alias Sky-Max, ukazuje studium učitelství formou počítačové hry.

Za pozornost stojí také videoklipy VUT Brno, zejména starší spot Miluji tě, mé VUT, kde brýlatý mladík zpívá o tom, jak mu studium VUT změnilo život a má díky němu nejen děvče, ale i "tučné konto v bance".

autor: Barbora Němcová | 28. 7. 2016 11:59

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama