ČSSD je esteticky pár let pozadu, naše logo připomíná hlávku zelí, kritizuje volební lídr Zaorálek

Kateřina Chládková, Kristýna Šopfová
Aktualizováno 22. 6. 2017 18:26
Sociální demokracie chce před parlamentními volbami měnit vizuální prezentaci strany, a to včetně loga. To připomíná spíše hlávku zelí než růži, řekl v rozhovoru pro Aktuálně.cz a Hospodářské noviny volební lídr Lubomír Zaorálek. Přestože podle něj logo samotné volby nevyhrává, od revoluce jej stihla ČSSD změnit už třikrát.
Foto: Aktuálně.cz

Praha - Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek prosazuje změnu vizuální podoby strany, a to včetně loga, které podle něj vypadá spíš jako hlávka zelí než jako růže. Ve čtvrtek o tom ministr zahraničí diskutoval se spolustraníky.

Podle Zaorálka, který se stal lídrem do podzimních voleb teprve před týdnem, je vizuální prezentace strany zastaralá. "Dlouhodobě mi připadá, že esteticky je sociální demokracie pár let zpátky. To naše logo mi někdy připadá spíš jako hlávka zelí než jako růže, jak tvrdíme," vysvětlil Zaorálek v rozhovoru pro Aktuálně.cz a Hospodářské noviny. Současně se domnívá, že jako volební lídr bude mít teď větší slovo při rozhodování o kampani. 

Přestože už ČSSD zahájila kampaň, není podle Zaorálka na změnu pozdě. "Připadá mi, že když chci tvrdit, že mám obsah, který je moderní a podstatný, tak bych to rád dělal v prostředí, které ukazuje, že jsme skutečně moderní strana," dodává Zaorálek.

Ministr pro lidská práva Jan Chvojka Aktuálně.cz řekl, že by se úpravě loga nebránil. "Dynamičtějšímu stylu naší politiky, o který se nyní snažíme, by modernější logo možná slušelo lépe," uvedl Chvojka.

Místopředsedkyně Michaela Marksová naznačuje, že strana by mohla přijít se změnami příští týden. "Dnes jsme se o tom bavili a ještě budeme. Nechte se překvapit příští týden," řekla Aktuálně.cz ministryně práce a sociálních věcí. 

ČSSD změnilo od revoluce logo už třikrát

ČSSD nechce své logo měnit poprvé. Motiv růže používá už od roku 1990, kdy však byla v hranatém poli vyvedená v klasické trikolóře. Kvůli sporu o autorství jej však strana musela změnit, a tak vzniklo dnes již ikonické zakulacené logo.

Červená růže se zeleným lístkem vydržela ČSSD až do nejvýraznější změny, k níž došlo za předsednictví Jiřího Paroubka. Tehdy strana přijala za svou oranžovou barvu. V roce 2011 od ní však nakrátko musela upustit kvůli dalším sporu o autorská práva. Kulatá bílá růže na oranžovém podkladu pak stranu provedla několika volebními obdobími.

Podle předsedy Institutu politického marketingu Karla Komínka může radikální změna image ČSSD znamenat snahu úplně se odstřihnout od dosavadní podoby strany představované nepopulárním Bohuslavem Sobotkou. "Dosavadní logo nebylo nejmodernější, nevím ale, jestli je žádoucí vizáž modernizovat. Voliči ČSSD se věkově pohybují kolem 60 let a pravděpodobně si cení určitou kontinuitu," řekl pro Aktuálně.cz Komínek. 

"Otázkou zůstává, jestli je změna takhle krátce před volbami dobrý nápad. Sociální demokracie měla připravené vizuály, se kterými chtěla do voleb jít, ale teď se zdá, že s novým lídrem se snaží o změnu za každou cenu," dodal Komínek.

Beru na sebe odpovědnost za výsledek voleb, a pokud je ČSSD vyhraje, chci být premiér, říká Lubomír Zaorálek. | Video: DVTV
 

Právě se děje

Další zprávy