Drsná kampaň proti pirátům silnic před svátky přitvrdí

Veronika Rodriguez Markéta Chaloupská, Veronika Rodriguez
22. 12. 2008 11:08
Před Vánocemi ministerstvo uvádí nový spot proti alkoholu
Foto: HZS Moravskoslezského kraje

Praha - Blíží se konec roku a čas oslav, na cesty se dostane víc řidičů s alkoholem v krvi. S tím počítá ministerstvo dopravy. Zavádí proto nový spot z bezpečnostní kampaně "Nemyslíš - zaplatíš".

Rozhlasový spot má upozornit právě na alkohol za volantem. V rádiích lidé uslyší příběh člověka, který se dostal do vězení kvůli jedinému pivu.

Čas vánočních svátků a silvestrovských oslav je totiž každoročně rizikovým obdobím.

„Apeluji na řidiče, aby se v zájmu svém a svých blízkých před jízdou vyvarovali jakéhokoli množství alkoholu. Vánoce a Silvestr jsou vyvrcholením roku, proto by to mělo být období, na které se vzpomíná příjemně," říká ministr dopravy Aleš Řebíček.

Loňské Vánoce: 11 lidských životů

Podle policejních statistik se lidé s alkoholem v krvi dostávají na cesty nejčastěji ve dnech volna, a to v nočních a v časných ranních hodinách. Roste pak počet nehod. Například v loňském roce policie zaznamenala v průběhu pěti dnů kolem Vánoc 1 409 nehod, přičemž více než sto z nich způsobili opilí řidiči. Tyto nehody si vyžádaly 11 lidských životů, 28 těžce a 200 lehce zraněných.

Letos jen během posledního předvánočního víkendu zemřelo na cestách 12 lidí. V pátek se stalo 607 nehod, během soboty se do statistik dostalo 352 nehod a v neděli policie napočítala 307 nehod. 

Emotivní bezpečnostní kampaň "Nemyslíš - zaplatíš!" odstartovalo ministerstvo dopravy 1. října. Chce odradit řidiče od nebezpečného chování za volantem. "Díky médiím hodláme působit na emoce účastníků silničního provozu a ovlivňovat tak jejich chování," řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Ministerstvo: Snížíme počet mrtvých na polovinu

Ministerstvo by chtělo počet usmrcených lidí v silničním provozu snížit do roku 2010 na polovinu úrovně roku 2002. Za dva roky by tak nemělo zemřít na silnicích více než 650 osob ročně.

Celá kampaň má proto ukázat lidské příběhy, které jsou velmi "čerstvé". Ministerstvo se nechalo inspirovat obdobnými kampaněmi v anglosaských zemích.

Televizní spot bezpečnostní kampaně "Nemyslíš - zaplatíš!" už zaujal některé odborníky na reklamu natolik, že mu udělila první místo v soutěži říjnových televizních reklam.

Pozornost upoutal i bilboard s telefonujícím manažerem. Porotci časopisu Marketing a media ho označili za naprosto stručné a jasné sdělení, které skutečně zasahuje cílovou skupinu přímo za volantem při potenciálním přestupku. A přiřkli mu vítězství v kategorii venkovní reklama.

Kampaň by měla být důraznější

Další odborníci se naopak o kampani vyjádřili nelichotivě. Na kampaň si například nedávno postěžoval režisér Filip Renč, který klipy natočil. Chtěl, aby ministerstvo přitlačilo, protože podle něj nebyly spoty skoro vůbec vidět.

I nový šéf dopravní policie Leoš Tržil kampaň nepřímo kritizoval. "Je vhodné, aby ta kampaň zintenzívněla, v tom ministerstvo plně podporuji," řekl nedávno Tržil.

 

Právě se děje

Další zprávy