Volili jste předsedu VV? Bylo to těsné. Zkontrolujte si, zda strana nepodváděla

Volili jste předsedu VV? Bylo to těsné. Zkontrolujte si, zda strana nepodváděla
Foto: Ludvík Hradilek
Martina Machová Martina Machová
24. 5. 2011 6:44

Praha - Na nechvalně proslulých nahrávkách, které kolují po internetu, se baví špičky VV o tom, že volba předsedy by měla jít "na férovku" - tedy že tentokrát do ní nebude nikdo zvenčí zasahovat.

Internetové hlasování proběhlo v noci na úterý 24. května 2011. Je možné nejmenší vládní straně věřit, že tentokrát všechno bylo podle regulí? Pokud jste hlasovali o předsedovi VV a trefili se do doby, kdy systém kontrolovaly notářky, můžete porovnat oficiální výsledky s vlastním "kliknutím".

Rozhodující je čas a počty hlasujících, na celý proces dohlížely notářky. Dokumenty, s nimiž pracovaly, vidíte ve fotogalerii.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

Rusko zmrazilo účty rádiu Svobodná Evropa, udělilo mu několik pokut

Moskva zmrazila ruské účty americké rozhlasové stanice Rádio Svobodná Evropa/Rádio Svoboda (RFE/RL). Oznámila to stanice, kterou už dříve ruské úřady označily za "zahraničního agenta" a udělily jí několik pokut za to, že ve svém zpravodajství tuto informaci neuvádí. V moskevských kancelářích RFE/RL dnes zasahovali exekutoři, což podle stanice znamená, že se Rusko nezaplacené pokuty rozhodlo vymáhat.

Ruské úřady letos stanici vyměřily pokuty v celkové výši zhruba jednoho milionu dolarů (asi 21,7 milionu Kč). RFE/RL je odmítla zaplatit a obrátila se na Evropský soud pro lidská práva ve Štrasburku. "Pracovníci ruského exekutorského úřadu zahájili řízení proti ruské pobočce RFE/RL kvůli nezaplaceným pokutám uděleným za porušení kontroverzního zákona o zahraničních agentech," uvedla stanice na svých internetových stránkách. Exekutoři v kancelářích strávili zhruba dvě hodiny sepisováním majetku a vybavení, práci novinářů nenarušili.

Ruský zákon o "zahraničních agentech", který se vztahuje na nevládní politické organizace a média přijímající finanční příspěvky ze zahraničí, je široce kritizován jako pokus zdiskreditovat kritické zpravodajství. Ruský cenzurní úřad Roskomnadzor loni nařídil médiím, kterých se zákon týká, aby ke zprávám ve vysílání, příspěvkům na sociálních sítích a audiovizuálním materiálům přidávaly dlouhé prohlášení objasňující, že obsah vytvořilo médium "plnící funkci zahraničního agenta".

RFE/RL se nařízení odmítla podřídit a za porušování zákona kvůli tomu dostala několik pokut. Podle ní jsou finanční postihy součástí kampaně, která má stanici přimět k odchodu z Ruska.

Zdroj: ČTK
Další zprávy