Tisíc firem nemůže posílat EET. Po krachu velkého poskytovatele přišly o připojení

Martin Ťopek Martin Ťopek, Jan Kočenda, Lenka Petrášová
Aktualizováno 18. 7. 2017 13:56
Po společnosti E.E.T. One, která minulý týden oznámila insolvenci, zůstala asi tisícovka klientů. Ti nyní nemohou odesílat elektronickou cestou účtenky elektronické evidence tržeb. Důvodem je, že chorvatský dodavatel softwaru odpojil všechny zákazníky E.E.T. One od serverů finanční správy.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: komerční článek

Praha - Bez připojení se ocitla tisícovka klientů společnosti E.E.T. One, která minulý týden ohlásila insolvenci. Firma Span, její chorvatský dodavatel softwaru pro elektronickou evidenci tržeb, totiž odpojila napojení pokladen na servery finanční správy, kam jsou podnikatelé povinni odesílat vydané účtenky. 

"Vybral jsem si tuto společnost právě proto, že jsem věděl, že spolupracuje s Chorvaty, kde to znám, mám tam nějaké zkušenosti a věděl jsem, že tam mají dlouholetou zkušenost s elektronickými pokladnami, ale nepovedlo se. Měli větší očekávání, co se týče zisků, které se nenaplnilo," komentoval odpojení majitel Karlínské kavárny v Praze Patrik Endt.

"Přestaly jim fungovat pokladny. Sice mohou pracovat v off-line režimu, ale účtenky neodešlou. V podstatě porušují zákon," řekl Aktuálně.cz Michal Wantulok, mluvčí společnosti Dotykačka, která klienty E.E.T. One v těchto dnech přebírá. Vyjádření společnosti E.E.T. One se nepodařilo získat. Mluvčí nebral telefon a telefonní číslo na webu společnosti hlásí, že už neexistuje. 

Komentovat odpojení nechtěla ani chorvatská společnost Span. "Nemůžeme k tomu nic říct vzhledem ke smluvním podmínkám," uvedla manažerka firmy Iva Kovačević Pecotić.

Na nečekané trable tisícovky lidí muselo zareagovat i ministerstvo financí. "Víme to od včerejška, finanční správa k tomu začala připravovat kompletní informaci," uvedla náměstkyně ministra financí Alena Schillerová. 

Informační mail rozesílal finanční správa v úterý kolem čtrnácté hodiny. "Na vzniklou situaci pohlížíme jako na poruchu pokladního zařízení, proto nebudeme těmto poplatníkům za nedodržení evidenční povinnosti po tuto dobu udělovat pokuty," dostali odpojení podnikatelé informaci z Generálního finančního ředitelství. 

Podle získaných informací by mohla postačovat čtrnáctidenní lhůta. Klienti zkrachovalého poskytovatele budou mít čas na to, aby si sehnali nového dodavatele. Tržby odešlou dodatečně. 

E.E.T. One patřila mezi větší dodavatele na trhu elektronické evidence tržeb. Měla dokonce ambice stát se jedničkou s tím, že hned v první fázi nabere 3500 klientů. Nakonec jich ale získala necelou třetinu, její konec urychlily dluhy a neprodejné zásoby ve výši desítek milionů korun (Více o insolvenci jsme psali zde).

 

Právě se děje

Další zprávy