Do kauzy "justiční mafie" vstupuje princ. Je dotčen

Red Dom
26. 6. 2008 21:49
Týden.cz: Katarský princ se chce účastnit soudu

Praha - Do kauzy "justiční mafie" vstupuje katarský princ Hámid bin Abdal Sání. Cítí se být dotčen a chce se zúčastnit rozjetého sporu.

Informaci přinesl server Týden.cz.

Katarský princ zaslal Krajskému soudu v Praze žádost, že se chce stát vedlejším účastníkem řízení.

Dotkl se ho totiž nepravomocný rozsudek, že se špičky české justice pokusily ovlivnit kauzu Čunek.

Čtěte speciál: V Česku se rozpíná justiční mafie

V odůvodnění svého rozhodnutí soudce Vojtěch Cepl našel paralelu mezi zákulisním ovlivňováním korupční kauzy Jiřího Čunka a ovlivňováním případu katarského prince, který v Česku zneužíval školačky. Tehdejší ministr Pavel Němec jej vydal do Kataru, kde se princ trestu vyhnul.

Středočeský soudce Vojtěch Cepl, který nakonec rozhodne, zda se smí Sání k případu připojit, jeho aktivitu potvrdil.

Právní zástupci Marie Benešové ani Renaty Vesecké však nechtějí, aby se princ soudu zúčastnil.

Pavel Němec
Pavel Němec | Foto: Ondřej Besperát, Aktuálně.cz

"Zákon skutečně umožňuje, aby do řízení vstoupil vedlejší účastník. Musí mít ale zájem na výsledku řízení, což si v tomto případě neumím vysvětlit. Rozsudek středočeského soudu se nevyjadřoval k vině nebo charakteru prince, pouze konstatoval, že jeho kauzu ovlivňovali stejní lidé jako kauzu Jiřího Čunka a že katarský princ se tak nakonec vyhnul trestu," řekl serveru Týden.cz právní zástupce Marie Benešové Petr Hála.

Zástupce Vesecké však odmítá, že by zapojení prince bylo aktivitou žalobců. "Dozvěděli jsme se o tom náhodou, rozhodně to není naše aktivita. Princ si přečetl rozsudek na internetu a chce hájit svá práva, o tom jsme ale nic nevěděli. Nesouhlasí s tím, že byla jeho kauza ovlivňována, a chce říct, že on nic neovlivňoval. My však s jeho návrhem nesouhlasíme, podali jsme námitku. Svých práv se mí klienti domůžou i bez katarského prince,"  cituje server advokáta Renaty Vesecké Petra Tomana.

Více o kauze katarské prince: Případ katarského prince je u ledu. Pro Sáního i Němce

 

Právě se děje

Aktualizováno před 13 minutami

Dálnice D1 na Benešovsku byla hodinu neprůjezdná, ve směru na Brno se srazila dvě auta

Dopravní nehoda u Trhového Štěpánova v úterý zhruba na hodinu zastavila provoz na dálnici D1 ve směru na Brno. Kvůli srážce nákladního a osobního auta byl přerušený provoz mezi sjezdem číslo 49 u Psářů a sjezdem číslo 56 u Soutic. Jeden člověk byl zraněn. Vyplynulo to z informací Národního dopravního informačního centra a krajských hasičů.

Nehoda na 56. kilometru uzavřela dálnici D1 kolem 6:30. Podle mluvčí středočeských hasičů Terezy Fliegerové narazilo osobní auto do nákladního. "Bylo tam nějaké lehčí zranění. Hasiči nikoho nevyprošťovali, ale poskytli předlékařské ošetření," uvedla Fliegerová. Provoz na dálnici byl podle Národního dopravního informačního centra obnoven kolem 07:30.

Na místě kromě hasičů zasahovali také policisté a záchranáři. "Zraněný byl ošetřen. Jeho zdravotní stav nevyžadoval převoz do zdravotnického zařízení, takže byl ponechán na místě," řekla mluvčí krajské záchranné služby Petra Effenbergerová.

Zdroj: ČTK
před 39 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy