Obrazem: jak se likviduje sesuv na D8 a kde hrozí další

Obrazem: jak se likviduje sesuv na D8 a kde hrozí další
V červnu 2013 se utrhl svah pod lomem Dobkovičky a zničil dvě stě metrů rozestavěné dálnice.
Obrázek z loňského března.
Začátkem února 2015 to vypadá, že se tu pilně pracuje.
Dvacet náklaďáků a jeden bagr.
Foto: Ludvík Hradilek
Ludvík Hradilek Ludvík Hradilek
22. 2. 2015 7:00
Rok a půl trvá odstraňování závalu na dálnici z Prahy do Drážďan. Nový ministr dopravy přidal další termín zprovoznění - konec roku 2016. Podívejte se, jak to pod Kubačkou vypadá dnes.

Začátek roku 2013 byl v Českém středohoří srážkově nadprůměrný, v červnu přišly nevídané deště. Lom na kopci Kubačka zapůsobil jako obrovský trychtýř a vodu pustil do svahu pod sebou.

Ten se utrhl a zavalil kus rozestavěné dálnice D8 z Prahy do Drážďan. Zpráva, kterou pro vládu vypracovala Česká geologická služba, měsíc po závalu uváděla, že na odstranění závalu budou potřeba stovky milionů korun a jeden a půl roku času.

Pak se nedělo nic. Teprve koncem minulého roku začali dělníci odvážet horní polovinu svahu. Začátkem února 2015 je odvezena asi třetina materiálu a práce se znovu brzy zastaví, na dolní část sesuvu se teprve na podzim vypíše výběrové řízení na jeho sanaci.

Stále ještě nezačal geologický průzkum na dalších kilometrech nestabilních svahů kolem dálnice. Neví se tedy, jak se bude svah stabilizovat, ani kolik to bude stát. Nový ministr dopravy Dan Ťok slíbil další termín zprovoznění dálnice, konec roku 2016. Podívejte se, jakou má šanci termín dodržet.

 

Právě se děje

Další zprávy