Citujte naše Haló noviny, žádají komunisté ČT

Markéta Chaloupská
30. 10. 2009 10:47
Strana také označila některé moderátory veřejnoprávní televize za "mladé moderátorské borce" či "mistry světa"
Foto: Česká televize

Praha - Komunisté se pustili do otevřeného boje s Českou televizí.

Nejenže některé moderátory veřejnoprávní stanice označili za "mladé moderátorské borce" či "mistry světa", ale také chtějí, aby televize partaj jmenovala mezi demokratickými stranami a citovala Haló noviny v ranním monitoringu tisku.

Výhrady k vysílání sepsal v otevřeném dopise místopředseda KSČM Leo Luzar.

Poslal ho nejen Radě ČT, což by nebylo zase tak neobvyklé - takovýchto stížností dostává Rada od komunistů celou řadu, ale zároveň ho zveřejnil i v Haló novinách a na webu KSČM.

Slečna s milým úsměvem

Místopředseda přitom nešetří ostrou kritikou. Tvrdě se opřel například do způsobu informování o schůzce stran u premiéra Jana Fischera. Nelíbí se mu, že moderátoři mluví o setkání demokratických stran u Fischera.

"Jak to v praxi vypadá? Načesaná slečna s milým úsměvem čte z čtecího zařízení (a kde by taky bez něj byla): 'Demokratické parlamentní politické strany se sešly na schůzce u premiéra Fischera', nebo 'právě probíhá tisková konference demokratických politických stran´, či 'na schůzku k prezidentovi byli pozváni zástupci demokratických parlamentních politických stran'. A jaké jsou tedy v českém parlamentu ty nedemokratické politické strany?" píše Luzar v dopise.

Spící kníže a oranžovo-zelená Zubová

A v souvislosti s kritikou ČT se opřel i do některých politiků.

"Z ČT se tak veřejností šíří dojem, že ti správní jediní a nejlepší 'demokratičtí' jsou Kalousek, ospale vzhlížející kníže a spol. s nevídanou mediální podporou z ČT, či skomírající zelení s Liškou nebo jediná správná 'trochu do oranžova zelená' Zubová, nechápavě postávající za premiérem Fischerem na tiskovce k budoucnosti jeho vlády - se svým mandátem nula," míní Luzar.

K tomu všemu se mu také nelíbí, že v ranním Studiu 6 necitují v přehledu tisku Haló noviny. "Proč je zcela pomíjen a izolován deník, který má stejnou celostátní působnost jako jeho konkurence?" ptá se radních Luzar.

Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Aktuálně.cz

"Mohli byste jednou, prosím, vstát nad ránem a podívat se na tento pořad? Zajímá mě vskutku, jak jsou ony deníky a citace z nich vybírány, zda jde o osobní výběr redaktora či o materiál zpracovaný v zákulisí velínu, s doporučením toho či onoho. Prezentace tisku v ranním Studiu 6 je placená reklama?" uzavírá místopředseda.

Mohou být rádi

Mluvčí České televize Ladislav Šticha podle deníku Luzarovu kritiku nepřijímá.

"Komunisti mohou být rádi, že v této zemi veřejnoprávní televize je. V žádné jiné totiž zdaleka nedostávají tolik prostoru. Jsou hosty všech našich televizních diskusí," říká Šticha.

Česká televize podle něj disponuje i vlastními analýzami vysílání. "Z nich vyplývá, že KSČM dostává přesně takový prostor, jaký jí náleží," řekl deníku mluvčí ČT.

 

Právě se děje

před 4 minutami

Komise: Obětí církevního sexuálního zneužívání může být ve Francii od roku 1950 až 10 tisíc

Obětí církevního sexuálního zneužívání může být ve Francii od roku 1950 až 10.000. Aktualizovaný odhad dnes podle agentury AFP zveřejnila komise, která problematiku zkoumá. Nezávislou komisi pro sexuální zneužívání v církvi (Ciase) v roce 2018 zřídila katolická církev v reakci na sérii skandálních odhalení sexuálního zneužívání ve Francii i ve světě. Komise v polovině minulého roku odhadla počet obětí na nejméně 3000, což dnes její předseda Jean-Marc Sauvé označil za "jednoznačné podhodnocení".

Komise na více než rok zřídila telefonní linku pro hlášení sexuálního zneužívání, na kterou se za tu dobu obrátilo 6500 obětí či svědků těchto násilných činů. V polovině telefonátů se jednalo o případy z 50. a 60. let minulého století, útokům častěji čelili muži a 87 procent volajících bylo v době zneužívání nezletilých, zveřejnila loni na podzim Ciase.

"Zdaleka ale nejde o všechny", upozornil dnes Sauvé. "Zásadní otázkou zůstává, kolik lidí se ozvalo. Deset procent, pět procent, méně?" dodal.

"I když je 10.000 hodně, jsme stále daleko od pravdy," komentoval nový odhad Jean-Pierre Sautreau, jež stojí v čele organizace sdružující oběti církevního zneužívání v západofrancouzském departementu Vendée. "Skutky jsou často datovány do 50. let minulého století a ti lidé již zemřeli, nebo je jim přes 80 a už o tom nechtějí mluvit," vysvětluje.

"Je to vrchol ledovce, je to rozhodně mnohem více," domnívá se rovněž Véronique Garnierová z jiného sdružení obětí.

Zpráva komise má na podzim představit celkovou diagnózu problematiky a vysvětlit, jak se církev do situace dostala. Instituce mají následně navrhnout podobu odškodnění obětí. Podle Sauvého však trauma obětí nevyřeší pouze odškodnění finanční, "obzvlášť v případě, že by jej doprovázel příkaz mlčet".

Zdroj: ČTK
před 12 minutami

Grammozis se stal pátým trenérem fotbalistů Schalke v sezoně

Novým trenérem fotbalistů Schalke 04 se stal Dimitrios Grammozis. S klubem z Gelsenkirchenu, který už má jen minimální šance na udržení v první lize, podepsal dva dny po odvolání kouče Christiana Grosse smlouvu do roku 2022. Ve funkci by měl podle médií zůstat i v případě sestupu.

Dvaačtyřicetiletý Grammozis byl bez angažmá od loňského léta, kdy skončil u druholigového Darmstadtu. Na lavičce Schalke je už pátým koučem v aktuální sezoně, před ním se u týmu vystřídali David Wagner, Manuel Baum, Huub Stevens a naposledy Gross.

Premiéru s mužstvem absolvuje v pátek v duelu s dalším kandidátem na sestup Mohučí.

Zdroj: ČTK
Další zprávy