České dráhy uvolnily Studénku. Některé vlaky už jezdí

tnt, asi
10. 8. 2008 10:35
Místo páteční nehody je částečně průjezdné
Dělníci odpočívají při odklízení trosek z železniční trati ve Studénce. Původní odhady po pátečním neštěstí počítaly s tím, že trať tu bude neprůjezdná asi pět dnů
Dělníci odpočívají při odklízení trosek z železniční trati ve Studénce. Původní odhady po pátečním neštěstí počítaly s tím, že trať tu bude neprůjezdná asi pět dnů | Foto: Petr Sznapka

Studénka - Českým drahám se podařilo v omezené míře obnovit provoz na železničním koridoru ve Studénce. Po pátečním neštěstí byla trať zatarasená barikádou trosek, teď už tam je zprovozněna jedna kolej a jezdí po ní všechny osobní vlaky kromě Pendolin.

„Nákladní vlaky zatím nejezdí. Pendolino prozatím končí v Suchdolu nad Odrou a cestující pokračují náhradní autobusovou dopravou, a to z toho důvodu, že Pendolino má poněkud jiný systém napojení na dieslovou lokomotivu, což by si vyžádalo více času," vysvětloval dnes dopoledne mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

Čtěte více: Jeřáby a tank odtahují trosky smrti. Uklízejí po neštěstí

Protože v místě nehody není napnutá trolej, vlaky v tomto úseku vozí dieslové lokomotivy. „Funguje to tak, že před Studénkou vlaky zastaví, napojíme je na dieslovou lokomotivu, která je táhne do Suchdolu nad Odrou, odtamtud pokračují normálně dál," vysvětloval Kubala.

Foto: Aktuálně.cz
Speciál Aktuálně.cz:
Sedm obětí z vlaku smrti. K odpovědnosti se nikdo nehlásí

České dráhy již zprovoznily také místní lokální trať ze Studénky do Kopřivnice, kde jezdí motorové vlaky.

Způsobená zpoždění by neměla trvat déle než dvacet minut. V úseku nehody je rychlost vlaků omezena na třicet kilometrů v hodině.

Pendolino přes Studénku zatím nejezdí

Poté, co se železničářům a hasičům podařilo zprovoznit první kolej, se konečně vyspali. "Byli sice už unaveni, ale zprovoznit trať byla meta, kterou chtěli dosáhnout. Pak si odpočinuli," líčil Kubala.

"Asi sto dvacet mužů, kteří na likvidaci trosek pracují, odpočívalo zhruba od půlnoci do rána v takzvaných nehodových vagonech, které jsou vybaveny pryčnami," řekl.

Od nedělního rána pokračují dělníci v práci. "Odstraňujeme lokomotivu a poslední vagón, který je na železobetonové mostní konstrukci. Tu má přijít odpoledne likvidovat specializovaná firma," informoval Kubala.

Zvažované použití trhaviny pro rozrušení pětisettunového kolosu není povoleno, proto bude přizvaná firma pracovat mechanicky. "Mají přijet s velkými bagry s hydraulickým zařízením. Jak přesně likvidace proběhne, to zatím nevíme," doplnil.

Odklízení škod v neděli dopoledne
Odklízení škod v neděli dopoledne | Foto: Petr Sznapka

Vraky, kterou jsou již mimo koleje, budou dělníci později postupně rozebírat a odvážet do šrotu.

Dálkové Vlaky z Prahy na Slovensko zatím pojedou i nadále po odkloněné trase přes Vsetín, Horní Lideč a Púchov.

Vlaky osobní dopravy budou v úseku Studénka - Suchdol nad Odrou stále ještě nahrazeny autobusy.

Připravujeme další podrobnosti

 

Právě se děje

Další zprávy