reklama
 
 

České dráhy líčí v krizi na bohaté. Jízdné za 20 tisíc

9. 12. 2008 18:49
Luxusní vlak sveze vybranou klientelu na koncert

Praha/Berlín - České dráhy se v době zuřící světové ekonomické krize rozhodly vsadit na podnikání v luxusu. Vymyslely pro nejbohatší klienty předvánoční výlet do Berlína.

Proč právě tam? Má to být zážitková jízda. V německé metropoli totiž tento čtvrtek koncertuje žijící legenda světové pop-music Elton John.

Jízdenka i se vstupenkou bude stát dvacet tisíc a více korun, ale v ceně bude skutečný přepych. Ovšem jen pro devět desítek cestujících.

Dráhy si ale ojedinělou cestu připravily tak trochu i pro sebe. Jízdu totiž absolvují i manažeři státní firmy.

Orchideje i šampaňské

Elton John Train, jak je pilotní projekt českých železnic nazýván, není běžně v prodeji. A dráhy jej ani neavizují jako projekt na svých webových stránkách či kdekoli jinde.

Infobox

Co nabízí jídelní vůz?

  • Tartare z tuňáka Yellowfin a pečených hříbků s lanýžovou pěnou, křepelčím vejcem a hříbkovo-bramborovým pyré
  • Terina z kachních jater "Foie Gras" a černých ořechů s kořeněným jablkem, brioškou a jablečným chutney
  • Pečený hřbet z mléčného telete a dušené telecí líčko s limetkovým risottem a paprikovou pěnou
  • Mousse z čokolády Valrhona a flan ze sušených švestek se salátkem z čerstvého lesního ovoce
  • Vídeňský telecí guláš
  • Domácí libové párečky s variací hořčic
  • Plněný domácí croissant s čerstvou zeleninou a šunkou od kosti
  • Malý čerstvý zeleninový salát s francouzským dresingem 

Existuje pouze VIP pozvánka k zakoupení jízdenky. Tu má Aktuálně.cz k dispozici. Stejně jako manuál k luxusnímu výletu.

Na něm je vidět důkladná příprava. Vlak startuje v 10:45 hodin, zpět se pak vydá v půl dvanácté v noci. A bude to stát za to.

Běžní cestující, kteří musejí kromě špinavých toalet a nepohodlných jídelních vozů snášet každodenní zpoždění, si o takové jízdě mohou nechat zdát. O koberci, který se vine po nástupišti, navoněném vagónu, orchidejích nebo o tom, že jim kabát a kufr odnese před cestou mimořádně učesaná a nalíčená stewardka do vlakové šatny.

Speciální pasažéři nepojedou ani běžnými vozy drah, ani novými vozy vlaku Pendolino. Dráhy pro ně ještě vylepšily a upravily nejlepší vagóny z vlaků Euro a Intercity. Ty se pokusí také speciálně vyčistit.

Ještě předtím ale program jízdy začíná mimo vlak. "Všichni cestující budou nejprve uvítáni v exkluzivních prostorách prezidentského salónku na Hlavním nádraží Praha. Zde bude od 9:30 hodin připraven coffee break a sklenka šampaňského," píše se v pozvánce.

Dýdžej a Bořek Šípek

"Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger," lákají dráhy.

V manuálu pro personál nechybí instrukce, aby cestujícím nabízeli ručníčky na osvěžení nebo dezerty či tiskoviny.

A to není vše. "Milovníky kvalitních hodinek jistě příjemně potěší prezentace exkluzivní limitované edice Elton John hodinek značky Chopard. Příjemně překvapí také designový dárek od Bořka Šípka. Pro milovníky zábavy bude ve vlaku připraven DJ a koktejlový Bugsy´s bar," doplňuje pozvánka.

Máme téměř vyprodáno

I když je předvánoční luxusvlak připravován téměř v utajení, dráhy prý už mají téměř vyprodáno.

Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský na dotazy Aktuálně.cz nejprve říká: "A jak o tom vlaku víte?" Vzápětí České dráhy rozesílají médiím tiskovou zprávu o novince v podnikání.

Dráhy tvrdí: "Máme téměř vyprodáno." Bez upřesnění, kolik míst zhruba v ceně průměrného českého platu zbývá udat.

Mluvčí říká, že vlak je určený pro "ty, kteří si mohou dovolit zaplatit drahou jízdenku". A důrazně odmítá, že by si vstupenku zakoupili někteří čeští politici nebo manažeři drah.

"Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým," dodal.

Proč se České dráhy pokouší prorazit tímto směrem podnikání? "Je to zážitková jízda ve stylu Orientexpresu. Toho proslavily detektivky Agathy Christie. My nabídneme jiný zážitek," vysvětluje Šťáhlavský.

Nebojte se nás

Podle drah si jízdenku koupí právě tito Češi: "Mají 35 až 50 let a nejvyšší příjmy. Nemají chuť nic organizovat ani pro sebe, ani pro svoji partnerku a chtějí prožitek na klíč. Koncert Eltona Johna je výjimečná příležitost. ČR navštívil jen jednou a jeho letošní turné je velmi mimořádné a vyhýbá se ČR," píše se v analýze k akci.

A pak je zde ještě jeden důvod, proč se dráhy rozhodly pro tento druh podnikání:

"ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát," píše se v odůvodnění pilotní akce.

autor: Martina Macková | 9. 12. 2008 18:49

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama