Budeme předsedat Evropě, připomene Čechům Jágr

pra
12. 8. 2008 15:27
V hledáčku je i Forman či Herzigová
Jaromír Jágr před zápasem s Itálií.
Jaromír Jágr před zápasem s Itálií. | Foto: Reuters

Praha - Předsednictví České republiky v Evropské unii a tváře Jaromíra Jágra či Petra Čecha. Právě tyto dva na první pohled nesourodé prvky se spojí v kampani české vlády na propagaci českého předsednictví Unii.

"Vybírali jsme známé osobnosti, úspěšné, špičky ve svých oborech, celosvětově uznávané," řekla k angažmá známých sportovců asistentka tiskové mluvčí vicepremiéra pro evropské záležitosti Tereza Králová.

Dalšími tvářemi kampaně, která začne v září, bude primabalerína  Anglického národního baletu v Londýně Daria Klimentová či architektka Eva Jiřičná. Jména dalších osobností Králová neuvedla s tím, že všichni protagonisté vystupují bez nároku na honorář, a tak je vláda nechce vystavovat tlaku sdělovacích prostředků.

V hledáčku je i Forman či Herzigová

Podle serveru iDnes.cz kabinet plánuje oslovit také bývalou tenistku Martinu Navrátilovou, režiséra Miloše Formana či modelku Evu Herzigovou.

Modelka Eva Herzigová přichází na zahájení filmového festivalu.
Modelka Eva Herzigová přichází na zahájení filmového festivalu. | Foto: Aktuálně.cz

Cílem kampaně je podnítit zvědavost široké veřejnosti o předsednictví v Evropské unii.

"Z důvodu momentu překvapení bychom neradi poskytovali detaily, ale můžeme říci, že v počáteční fázi nám jde především o prezentaci období samotného předsednictví, aby jako v některých zemích předsednictví nezačalo, aniž by občané registrovali, že se něco děje," říká Králová.

Kampaň podle ní bude lehká, úsměvná, s jemným humorem a nadsázkou, které jsou vlastní české mentalitě. Za nápadem stojí Herbert Slavík, režie spotu se ujme filmová režisérka Alice Nellis.

Lidé o českém předsednictví moc neví

Důvodem pro spuštění kampaně je i fakt, že lidé o českém předsednictví nemají dostatek informací. „Kampaň bude vedena v jednotném vizuálním stylu a později bude pracovat i s logem," říká Králová. To zatím vláda drží v tajnosti. Představit by jej měla v polovině listopadu.

O částce, kterou bude kampaň stát, vláda zatím nechce hovořit. Protagonisté spotů vystoupí zadarmo, mediální partnerství s některou z televizí by mohlo snížit cenu za nákup reklamních časů.

Jisté však je, že vláda příští rok dá na české předsednictví v Evropské unii miliardu korun. Dalších 656 milionů pak utratí jednotlivá ministerstva. V částce je zahrnuta i položka propagace.

Čtěte také: Vláda dala na české šéfování EU jednu miliardu

 

Právě se děje

Další zprávy