Billboardy zmizí od českých silnic do deseti let

ČTK ČTK
13. 7. 2011 14:00
Smlouvy na provoz reklamních poutačů se již nebudou prodlužovat
Foto: Archiv autora

Praha - Billboardy od českých silnic by měly zmizet nejpozději do deseti let. Do té doby by měly být ukončeny všechny smlouvy, které provoz reklamních poutačů v blízkosti pozemních komunikací umožňují.

Se stopkou pro prodlužování těchto smluv, jichž většina by měla uplynout do roku 2018, počítá novela zákona o pozemních komunikacích. Řekl to mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.

Za okamžité ukončování smluv dlouhodobě bojuje obecně prospěšná společnost Acta non verba, která v desetileté lhůtě vidí legalizaci reklam na další roky.

Ministerstvo uvedlo, že nechce u silnic reklamní plochy. Smlouvy se proto nebudou obnovovat, dodal Ptačinský. Podle něj ale není možné smlouvy jednoduše zrušit. "Abychom se vyhnuli soudním sporům, necháváme tyto problematické smlouvy v maximální míře doběhnout," vysvětlil Ptačinský.

Desetiletá smlouva je podle něj stanovena jako nejzazší mez, po jejímž uplynutí reklamní plochy od všech typů komunikací v Česku definitivně zmizí. Na základě připomínkového řízení k novele zákona a po jednání se zástupci krajů by se mohla lhůta snížit i na pět let, doplnil Ptačinský. Novelu zákona po dokončení připomínkového řízení musí ještě posoudit vláda a Parlament.

Zákaz reklamních sdělení po uplynutí desetileté hranice se nebude týkat obcí a zastavěných území, kde budou reklamní poutače moci stát i nadále, varoval Vojtěch Razima, ředitel společnosti Acta non verba. Právě tato území jsou podle něj reklamou zahlcena nejvíce.

V případě billboardů v obcích odpadá hlavní důvod zakazování reklamních sdělení v blízkosti komunikací. Kvůli nižší rychlosti v obcích se výrazně snižuje nebezpečnost těchto reklamních ploch, vysvětlil Ptačinský. Rozhodnutí o povolení reklam v zástavbě podle něj nepřísluší ministerstvu dopravy, ale konkrétním obcím, které situaci musí řešit obecní vyhláškou.

 

Právě se děje

Další zprávy