Lahovický most: Betonové monstrum odlehčí dopravě v Praze

Lahovický most: Betonové monstrum odlehčí dopravě v Praze
Čtyřicet párů mohutných pilířů ponese úsek 514 silničního okruhu kolem Prahy. Na stavbu padlo přes čtvrt milionu tun betonu, což znamená...
12O tisíc kubíků, které vyprodukovala za čtyři roky přímo na místě vlastní betonárka zhotovitele, jež stojí na břehu Berounky v těsné blízkosti rozestavěné křižovatky, která na úsek z jihovýchodu navazuje. Množství dálničních sjezdů a mimoúrovňových křižovatek se stalo předmětem kritiky předražených českých dálnic.
Dva kilometry dlouhá stavba ústí na jedné straně Lochnovským tunelem do svahu nad Radotínem.
Ucpané Praze by měl silniční obchvat významně ulehčit. Bude totiž odvádět veškerou dopravu mezi Plzní a Brnem tak, aby se hlavnímu městu úplně vyhnula.
Foto: Jan Langer
Jan Langer
1. 3. 2010 15:30

Lahovice - V letošním roce by měly být uvedeny do provozu další tři části silničního okruhu kolem Prahy.

Úsek 514 představuje nejdelší dálniční estakádu ve střední Evropě. Přes radotínské nivy bude hnát dopravu z Plzně do Brna.

Ta v současnosti způsobuje časté zácpy na Barrandovském mostě.

Od vydání prvních stavebních povolení uplynuly dnes přesně čtyři roky. Lahovický most by měl být do letošího léta zprovozněn.

 

Právě se děje

Další zprávy