Soukup musí zaplatit pokutu dvě stě tisíc. Reportáž na Barrandově nebyla vyvážená

ČTK ČTK
3. 5. 2019 11:41
Společnost Barrandov Televizní Studio dostala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) pokutu 200 tisíc korun za tendenční a nevyváženou reportáž v pořadu Moje zprávy z loňského listopadu. Vyjádření Barrandov TS zjišťujeme.
Jaromír Soukup v pořadu Moje zprávy
Jaromír Soukup v pořadu Moje zprávy | Foto: TV Barrandov

Reportáž Ryba smrdí od hlavy se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland. Mimo jiné šlo o zakázku na kampaň "Ryba domácí" pro podporu spotřeby domácích sladkovodních ryb od ministerstva zemědělství.

Podle rady obsahovala tvrzení ohledně problematických zakázek, jež byla předkládána jako fakta, přičemž zainteresované osoby a subjekty nedostaly prostor se k těmto domnělým faktům vyjádřit a celý případ byl prezentován jednostranně bez zařazení jakéhokoliv relevantního opozitního vyjádření. Zástupci Dorlandu si na reportáž u rady stěžovali hned po jejím odvysílání 20. listopadu.

"Pořad prezentoval jasný, předem stanovený postoj a jako takový jej lze považovat za předpojatý a snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměrů tvůrců. Provozovatel tedy neposkytl objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů," uvedla rada.

Moje zprávy uvádí majitel televize Jaromír Soukup, který se postupně objevil jako moderátor ve více než desítce pořadů.

Jaromír Soukup chce přitáhnout pozornost, jeho kandidatura je spíš jeho osobní PR, nezná střet s politikem, říká šéfredaktor Respektu Tabery | Video: DVTV, Daniela Drtinová
 

Právě se děje

před 1 hodinou

Zdražování nových bytů v Praze na konci roku zpomalilo meziročně z 11,4 procenta na 4,4 procenta

Další zprávy