Babišův marketingový mág má práci i po volbách. Radí novým ministrům, jak komunikovat s lidmi

Jakub Zelenka Jakub Zelenka
4. 1. 2018 12:00
Hnutí ANO obsadilo všechna ministerstva a u některých změnilo strategii komunikace s voliči. Marketingoví experti Babišova hnutí včetně Marka Prchala jim začali dávat rady, jak na to.
Po vyhraných volbách Andrej Babiš z vděčnosti Marka Prchala políbil na pódiu.
Po vyhraných volbách Andrej Babiš z vděčnosti Marka Prchala políbil na pódiu. | Foto: Reuters

Praha - Ministři Hnutí ANO si s sebou na úřady vzali i zkušenosti stranického marketingu. Některé facebookové stránky resortů tak procitly a kromě informací o novinkách v jejich agendě vypráví i příběhy jednotlivých politiků či političek. Někteří ministři plánují i radikálnější změny, třeba novou podobu webových stránek.

"První den v roce jsem strávila krásnou procházkou, kdy jsem navštívila velice povedenou výstavu k výročí vzniku naší republiky," pochlubila se spolu s fotografií nová ministryně práce a sociálních věcí Jaroslava Němcová. Šéf životního prostředí Richard Brabec zase k Vánocům publikoval profesionálně vyhlížející video s průletem českou krajinou s přáním klidných svátků.

Zdatný na sociálních sítích je i nejmladší člen Babišovy vlády, ministr zdravotnictví Adam Vojtěch, jehož příspěvky úřad sdílí také přímo z jeho osobního profilu.

Strana Andreje Babiše patří v marketingu mezi nejzdatnější a už od svého vzniku vynikala profesionální kampaní. O komunikaci na sociálních sítích se stará například "mág politického marketingu" Marek Prchal, jehož práci šéf ANO ocenil po parlamentních volbách polibkem na pódiu.

"Není to náhoda, protože ANO po volbách nerozpustilo svůj marketingový tým, který je dostal do sněmovny. Naopak ho posílilo," míní Karel Komínek, předseda Institutu politického marketingu.

ANO školení v komunikaci pro nové ministry sice zatím neorganizovalo, marketingoví experti hnutí jsou ale vždy na telefonu. "Rádi jim poradíme. Stejně tak Marek Prchal je ochoten vždy dát radu a ministři se už na to, jak komunikovat s veřejností, ptali," popsal jeden z mluvčích hnutí ANO Vladimír Vořechovský.

Právě jednotná strategie straně v komunikaci pomáhá. "Voliči si jen těžko vytvoří vztah s někým, o kom mají jen málo osobních informací. Stalo se proto trendem, že politici mnohem více publikují věci ze svého soukromí. Příkladem může být, když Babiš zveřejnil fotografii, jak rodina truchlí za psa, který umřel," uvedl příklad Komínek. Díky tomu se mohli všichni s politikem ztotožnit. Jedná se o situaci, kterou prožila spousta českých rodin.

Vysvětlovat i nepříjemné věci

Například ministr Adam Vojtěch se netají tím, že je pro něj komunikace s voliči důležitá i po volbách. "Kromě klasických komunikačních kanálů, jako jsou webové stránky, sociální sítě a média, plánuji jezdit za pacienty, lékaři a lékárníky do regionů a osobně se s nimi potkávat a zjišťovat, co je trápí. Kromě toho na téma elektronických receptů připravujeme semináře po celé republice," řekl Vojtěch.

Podobně do krajů jezdil i Andrej Babiš a snažil se vysvětlovat elektronickou evidenci tržeb (EET), která byla u části veřejnosti přijata s rozpaky. Často pak vznikala videa a fotografie v hospodách či na tržnicích. V nelehké situaci jsou i elektronické recepty, které kritizuje řada lékařů.

Mezi viditelné postavy ANO patří i ministryně obrany Karla Šlechtová, která si své profily na sociálních sítích spravuje sama. Viditelná byla už i na ministerstvu pro místní rozvoj, kterému v minulé vládě šéfovala.

"Dobře vím, jak jsou internet a sociální sítě důležité, proto na ně kladu velký důraz. Je to nejlepší způsob, jak transparentně přiblížit práci ministerstva lidem," míní. Jejím cílem je zvýšit počet příspěvků jak na Facebooku, tak Twitteru ministerstva obrany. "Na jaro chystáme i nový a atraktivní vzhled webových stránek," dodala Šlechtová.

Hnutí ANO podle marketingového experta Komínka vede permanentní kampaň. Díky tomu byl za minulé koalice Babiš schopen přivlastnit si mnohé úspěchy jiných stran a zmírňovat dopad kauz, které by mu mohly ublížit.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Fotbalisté Turína uhráli remízu na Laziu a zachránili se, sestupuje Benevento

Fotbalisté FC Turín uhráli v dohrávce 25. kola italské ligy bezgólovou remízu na hřišti Lazia Řím, jež v závěru nastřelilo dvě tyče, a zachránili se v Serii A. Nejvyšší soutěž jako třetí opouští Benevento, které se připojí už k dříve známým sestupujícím Crotone a Parmě.

Turín získal potřebný bod navzdory tomu, že v posledních minutách čelil velkému tlaku favorizovaného Lazia. V 84. minutě domácí kanonýr Ciro Immobile nastřelil z penalty jen tyč, stejně jako v šesté nastavené minutě hlavou Manuel Lazzari.

Kolo před koncem tak Turín získal čtyřbodový náskok před osmnáctým Beneventem, které trénuje bývalý hvězdný útočník Filippo Inzaghi. Lazio vedené jeho mladším bratrem Simonem skončí šesté a bude hrát v příští sezoně Evropskou ligu.

Zdroj: ČTK
před 3 hodinami

V Praze Kbelích dnes večer přistál první ze dvou nových letounů CASA pro českou armádu. Modernizovaný model doplní nynější flotilu čtyř letounů

Zdroj: ČTK
Další zprávy