Zkorumpovaná pakáž, obořil se Babiš na novináře kvůli dotazům na nákup dluhopisů. Dal stížnost na ČT

Jakub Zelenka Jakub Zelenka
Aktualizováno 31. 1. 2017 15:52
Vicepremiér Andrej Babiš (ANO) podává stížnost na Českou televizi. Vadí mu pořady 168 hodin a Reportéři ČT, které odvysílaly reportáže o okolnostech jeho nákupu dluhopisů Agrofertu. "Podávám stížnost na Radu ČT a Radu pro rozhlasové a televizní vysílání na pořad 168 hodin a Reportéři ČT. Reportéři jsou zmanipulovaný pořad. Slavili jsme u nich už 20. zmanipulovanou reportáž. A chci, aby to věděli daňoví poplatníci, kteří platí veřejnoprávní poplatky," řekl.
Jste zkorumpovaná pakáž! Reportéři ČT naštvali Andreje Babiše | Video: Česká televize

Praha – Ministr financí Andrej Babiš chce podat stížnost na Reportéry ČT a pořad 168 hodin. Vadí mu kritické reportáže, které o něm pracovníci veřejnoprávního média točí. "Reportéři ČT jsou zmanipulovaný pořad. Nedávno jsme u nich slavili už 20. zmanipulovanou reportáž," kritizoval šéf hnutí ANO. Už předtím novináře z Reportérů ČT nazval "zkorumpovanou pakáží". 

Podle Babiše pořady nejsou vyvážené. "Jenom říkám daňovým poplatníkům, že měsíčně platí za přijímače 135 korun. To je 5,2 miliardy České televizi a tyhle pořady jsou zmanipulované. Pořady České televize by se neměly účastnit politického boje," kritizuje.

"V této chvíli jsme nuceni požádat ministra financí, aby jednoznačně upřesnil svůj výrok a doložil tvrzení, která zazněla ve včerejším vydání pořadu Reportéři ČT," sdělila Aktuálně.cz mluvčí ČT Alžběta Plívová. "Očekáváme, že pokud obvinění neprokáže, České televizi a především zaměstnancům redakce aktuální publicistiky se omluví," dodala.

Babiš si stěžuje na Českou televizi:

Babiš útočí na Českou televizi: Jsou to lži, pořady ČT jsou zmanipulované. | Video: Aktuálně.cz

Podle moderátora pořadu Reportéři ČT Marka Wollnera by Česká televize měla Babiše za jeho výroky žalovat. "To, že se o nás někdo vyjadřuje takhle urážlivým způsobem, je za hranou. Hodlám to konzultovat s právním oddělením a budu rád, když ČT podá žalobu. Tohle jsou výroky, které mají zpochybnit naši legitimitu," řekl Wollner Aktuálně.cz.

Proti Babišovým výrokům se ohradil i novinář Jan Moláček, který pro Reportéry ČT o vicepremiérovi také natáčel reportáže. "Novináři jsou zvyklí mávnout rukou nad ledasčím, ale není možné, aby o mně někdo veřejně v TV prohlašoval, že jsem zkorumpovaný a točím na objednávku. To je nejhorší, z čeho lze novináře obvinit," napsal.

Nejasnosti kolem financování dluhopisů

Babišovi vadí reportáže z poslední doby, které se zabývaly nejasnostmi kolem financování nákupu dluhopisů. Babiš podle reportérů uspokojivě nevysvětlil, kde vzal peníze na pořízení od daní osvobozených dluhopisů Agrofertu za 1,482 miliardy korun.

Navíc nákup zkoumá úřad finanční správy, který pod Babiše spadá. "Vzhledem k tomu, že pracovníci finanční správy jsou podle daňového řádu povinni zachovávat mlčenlivost o záležitostech týkajících se konkrétních daňových subjektů, rozhovor na toto téma se uskutečnit nemůže," odpověděla ČT mluvčí Generálního finančního ředitelství Petra Petlachová.

Reportáž pořadu České televize 168 hodin, která vadí Babišovi:

Babiš se rozčílil na Českou televizi: Sorry jako. Proč bych vám měl sdělovat příjmy? | Video: Česká televize
 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 8 hodinami

Keňané volili prezidenta, poslance a senátory, komise může sčítat hlasy až týden

Keňané v úterý volili nového prezidenta, členy obou komor parlamentu a zástupce místních správ. I když se volební místnosti oficiálně uzavřely již v 16:00 SELČ, hlasování bylo podle BBC prodlouženo v místech, která se otevřela později. Hlavním tématem předvolební kampaně bylo řešení ekonomických problémů země. Na sečtení hlasů má volební komise maximálně sedm dní.

K letošním volbám se zaregistrovalo 22 milionů voličů. Keňská volební komise uvedla, že očekává volební účast kolem 60 procent. V posledních volbách v roce 2017 se k urnám dostavilo téměř 80 procent voličů.

O prezidentský post se ucházeli čtyři kandidáti. Vítěz nahradí dosavadní hlavu státu Uhurua Kenyattu, který po ukončení dvou mandátů nemá právo znovu kandidovat.

Keňské volby v minulosti provázely spory, obviňování z podvodů a také násilí. Jak píše agentura Reuters, Keňanům dělají největší starosti rychle rostoucí ceny potravin a hluboce zakořeněná korupce, takže mezi nimi panuje malá důvěra v to, že nová vláda něco změní.

Zdroj: ČTK
před 8 hodinami

Varnsdorfská textilka Velveta míří do insolvence, má dluhy přes 300 milionů

Tradiční výrobce oděvních textilií, společnost Velveta z Varnsdorfu na Děčínsku, nebyla schopna dostát svým závazkům vůči věřitelům, které přesahují 300 milionů korun. Byla proto nucena podat na sebe insolvenční návrh, informovaly dnes na webu Hospodářské noviny (HN).

Historie firmy sahá do roku 1777, kdy Josef Franz Anton Fröhlich zřídil ve Varnsdorfu tkalcovskou dílnu. Společnost se specializovala například na výrobu manšestru, dyftýnu nebo sametu. Sortiment doplňovaly oblekové tkaniny či tkaniny pro bytový dekorační textil a lůžkoviny.

"Ekonomická situace dlužníka se opět zhoršila s neočekávaným a razantním nárůstem cen elektřiny a plynu, který započal na konci roku 2021. Zvýšením cen energií se skokově zvýšily náklady na výrobu a na vlastní provoz obchodního závodu dlužníka," uvádí insolvenční návrh podaný ke Krajskému soudu Ústí nad Labem 8. srpna. Společnost s novými klienty vyjednala nové ceny, u dříve sjednaných zakázek se jí však nepodařilo zahrnout vyšší náklady, a proto nebyla schopna udržet svůj provoz v chodu.

Nadále však existují firmy Velveta Varnsdorf a Velveta Textilie, napsaly HN. První se podle obchodního rejstříku zabývá rozvodem tepla a elektřiny či barvením a chemickou úpravou textilií, druhá společnost se věnuje koupi zboží za účelem jeho dalšího prodeje.

Zdroj: ČTK
Další zprávy