Zkorumpovaná pakáž, obořil se Babiš na novináře kvůli dotazům na nákup dluhopisů. Dal stížnost na ČT

Jakub Zelenka Jakub Zelenka
Aktualizováno 31. 1. 2017 15:52
Zdroj foto: Česká televize Zdroj foto: Česká televize
Vicepremiér Andrej Babiš (ANO) podává stížnost na Českou televizi. Vadí mu pořady 168 hodin a Reportéři ČT, které odvysílaly reportáže o okolnostech jeho nákupu dluhopisů Agrofertu. "Podávám stížnost na Radu ČT a Radu pro rozhlasové a televizní vysílání na pořad 168 hodin a Reportéři ČT. Reportéři jsou zmanipulovaný pořad. Slavili jsme u nich už 20. zmanipulovanou reportáž. A chci, aby to věděli daňoví poplatníci, kteří platí veřejnoprávní poplatky," řekl.
Jste zkorumpovaná pakáž! Reportéři ČT naštvali Andreje Babiše | Video: Česká televize

Praha – Ministr financí Andrej Babiš chce podat stížnost na Reportéry ČT a pořad 168 hodin. Vadí mu kritické reportáže, které o něm pracovníci veřejnoprávního média točí. "Reportéři ČT jsou zmanipulovaný pořad. Nedávno jsme u nich slavili už 20. zmanipulovanou reportáž," kritizoval šéf hnutí ANO. Už předtím novináře z Reportérů ČT nazval "zkorumpovanou pakáží". 

Podle Babiše pořady nejsou vyvážené. "Jenom říkám daňovým poplatníkům, že měsíčně platí za přijímače 135 korun. To je 5,2 miliardy České televizi a tyhle pořady jsou zmanipulované. Pořady České televize by se neměly účastnit politického boje," kritizuje.

"V této chvíli jsme nuceni požádat ministra financí, aby jednoznačně upřesnil svůj výrok a doložil tvrzení, která zazněla ve včerejším vydání pořadu Reportéři ČT," sdělila Aktuálně.cz mluvčí ČT Alžběta Plívová. "Očekáváme, že pokud obvinění neprokáže, České televizi a především zaměstnancům redakce aktuální publicistiky se omluví," dodala.

Babiš si stěžuje na Českou televizi:

Babiš útočí na Českou televizi: Jsou to lži, pořady ČT jsou zmanipulované. | Video: Aktuálně.cz

Podle moderátora pořadu Reportéři ČT Marka Wollnera by Česká televize měla Babiše za jeho výroky žalovat. "To, že se o nás někdo vyjadřuje takhle urážlivým způsobem, je za hranou. Hodlám to konzultovat s právním oddělením a budu rád, když ČT podá žalobu. Tohle jsou výroky, které mají zpochybnit naši legitimitu," řekl Wollner Aktuálně.cz.

Proti Babišovým výrokům se ohradil i novinář Jan Moláček, který pro Reportéry ČT o vicepremiérovi také natáčel reportáže. "Novináři jsou zvyklí mávnout rukou nad ledasčím, ale není možné, aby o mně někdo veřejně v TV prohlašoval, že jsem zkorumpovaný a točím na objednávku. To je nejhorší, z čeho lze novináře obvinit," napsal.

Nejasnosti kolem financování dluhopisů

Babišovi vadí reportáže z poslední doby, které se zabývaly nejasnostmi kolem financování nákupu dluhopisů. Babiš podle reportérů uspokojivě nevysvětlil, kde vzal peníze na pořízení od daní osvobozených dluhopisů Agrofertu za 1,482 miliardy korun.

Navíc nákup zkoumá úřad finanční správy, který pod Babiše spadá. "Vzhledem k tomu, že pracovníci finanční správy jsou podle daňového řádu povinni zachovávat mlčenlivost o záležitostech týkajících se konkrétních daňových subjektů, rozhovor na toto téma se uskutečnit nemůže," odpověděla ČT mluvčí Generálního finančního ředitelství Petra Petlachová.

Reportáž pořadu České televize 168 hodin, která vadí Babišovi:

Babiš se rozčílil na Českou televizi: Sorry jako. Proč bych vám měl sdělovat příjmy? | Video: Česká televize
 

Právě se děje

před 7 minutami

Hamáček podal trestní oznámení na autory reportáže Seznam Zprávy, rezignovat nehodlá

Vicepremiér Jan Hamáček (ČSSD) v pátek podal trestní oznámení na autory reportáže serveru Seznam Zprávy k jeho cestě do Moskvy Janka Kroupu a Kristinu Cirokovou. Vyloučil, že by kvůli kauze rezignoval. Naopak podle lídra ODS Petra Fialy by měl skončit, protože buď lhal veřejnosti, nebo se dopustil špatného úsudku.

Hamáček trestní oznámení avizoval minulý týden. Na server plánuje podat i civilní žalobu, kterou chce po vydavateli požadovat deset milionů korun. Podle webu Seznam Zprávy hovořil Hamáček na interní schůzce o úmyslu "vyměnit mezinárodní skandál" kolem explozí ve Vrběticích na Zlínsku za dodávky vakcíny proti covidu-19 Sputnik V. Hamáček to ostře odmítá.

Podle Hamáčka se mohli autoři reportáže dopustit trestných činů pomluvy či šíření poplašné zprávy. "V pátek jsem trestní oznámení podal," řekl dnes v Partii na televizi Prima. Vicepremiér dnes řekl, že česká diplomatická reakce na zjištění o ruském zapojení do explozí ve Vrběticích v roce 2014 byla jednoznačným úspěchem, nicméně reportáž Seznamu z kauzy udělala "bramboračku". Zopakoval, že cesta do Moskvy měla svůj účel, stejně tak jako načasování jejího zrušení. "Na vnitru jsme mohli těžko plánovat, že v době, kdy budeme vyhošťovat ruské diplomaty, budu sedět v Moskvě," prohlásil.

Podle opozičních lídrů naopak z kauzy dělá "bramboračku" Hamáček. "Podstatné je to, že lhal veřejnosti, že nechtěl jet do Moskvy. Ukazuje se, že cesta byla naplánovaná," podotkl Fiala. V případu se podle něj možná Hamáček dopustil jen neskutečné naivity a měl špatný úsudek, ale i to by bylo důvodem pro rezignaci. Také podle lídra Pirátů Ivana Bartoše jsou Hamáčkovy argumenty nedůvěryhodné. "Vyjádření ukazují, že ten původní příběh není pravdivý," uvedl.

Zdroj: ČTK
před 33 minutami

Cisternová loď řízená českým kapitánem poškodila most v nizozemském Groningenu

Cisternová loď, kterou řídil 59letý český kapitán, narazila do důležitého mostu v nizozemském Groningenu. Nikomu se nic nestalo, ale škody na mostě jsou podle zástupců města velké.

Policie českého kapitána zadržela. Testy ukázaly, že nepožil alkohol, ani si nevzal žádní drogy. Čelí podezření, že nemá dostatečné schopnosti k řízení lodi.

Svědci nehody, která se stala v noci na sobotu, vypověděli, že slyšeli hlasitou ránu. V té době most zrovna nepřejíždělo žádné auto, jen jeden řidič mopedu. Náraz lodi ho vyděsil.

Vyšetřování nehody bude pokračovat i v příštích dnech. Cisternová loď Bodensee je 110 metrů dlouhá a pluje pod německou vlajkou. Podle policie na ní nebyly žádné technické závady. Se čtyřčlennou posádkou plula ze Štrasburku do nizozemského Delfzijlu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy