Autobusy MHD skrz Blanku jezdit nebudou. Bylo by to neekologické a nebezpečné, tvrdí Ropid

ČTK ČTK
17. 1. 2017 16:46
Autobusy pražské MHD v tunelech městského okruhu jezdit nebudou. V minulosti se přitom mluvilo o vedení autobusové linky skrz tunel Blanka. "Musíme konstatovat, že výsledkem šetření je, že jsme nenašli ani jednu variantu, která by svou efektivitou vyhovovala," řekl Petr Tomčík, ředitel organizace Ropid. Zavedení linek do tunelů by vyšlo na 30 či 40 milionů korun, které se podle Tomčíka dají využít jinde. Piráti nepropojení Vítězného náměstí a Anděla považují za neúspěch.
Tunel Blanka
Tunel Blanka | Foto: Matej Slávik

Praha - Autobusy pražské MHD nebudou jezdit v tunelech městského okruhu, a to včetně Blanky nebo Strahovského tunelu. Na dnešním jednání magistrátního výboru pro dopravu to řekl Petr Tomčík, ředitel organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Důvodem je mimo jiné bezpečnost, ekologie i nesouhlas některých dotčených městských částí. V minulosti se mluvilo o zavedení autobusové linky skrz tunel Blanka.

Jak se bude stavět trasa metra D?
Autor fotografie: Dopravní podnik hlavního města Prahy

Jak se bude stavět trasa metra D?

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt posoudit čtyři varianty postupu výstavby nové trasy metra D z Pankráce do Depo Písnice. Počítají s vybudováním nekompletní trasy. První varianta by počítala se stavbou trasy z Pankráce na Nové Dvory. Výstavba zbylého úseku do Písnice by pak byla připravována a stavěna nezávisle na zmíněné části. Další možností je pak stavba úseku Pankrác - Písnice, avšak nebyly by vybudovány stanice, u kterých je problém s výkupy pozemků - vlaky by pod místy, kde mají být, pouze projížděly tunelem. V třetí variantě by byl vybudován tunel z Pankráce až do Písnice, avšak tři stanice by oproti původním plánům nebyly stavěny takzvaně hloubené, ale ražené. Poslední varianta by pak přinesla stavbu pouze malé části trasy, a to z Pankráce do stanice Olbrachtova.

Ropid prověřoval několik variant, kterými by mohly autobusy v tunelech na okruhu jezdit. "Musíme konstatovat, že výsledkem šetření je, že jsme nenašli ani jednu variantu, která by svou efektivitou vyhovovala," řekl Tomčík. S novými linkami pak navíc nesouhlasila například Praha 6, které vadil případný zvýšený počet autobusů kolem Vítězného náměstí.

Rozhodnutí na jednání výboru kritizoval opoziční zastupitel Mikuláš Ferjenčík (Piráti) "Já považuji za velký neúspěch, že se autobusy nepovedlo zavést do tunelu a vyjednat spojení Vítězného náměstí a Anděla," řekl. Zdůraznil, že spojení Prahy 6 tunelem Blanka na sever města by veřejné dopravě prospělo.

S Ferjenčíkem nesouhlasil náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). "Máme ekologičtější spojení. Navíc v tunelech je riziko nehody, uzávěr nebo změn provozu," řekl. Tomčík pak doplnil, že zavedení linek do tunelů by vyšlo na 30 či 40 milionů korun, které se dají využít jinde. "Ve Strahovském tunelu je horší osvětlení a viditelnost, není tam světlo jako v Blance, tudíž je tam snížena bezpečnost cestujících," dodal Tomčík.

 

Právě se děje

Další zprávy