DVTV si z Křišťálové Lupy odnesla dvě ceny, anketu ovládl Avast

ČTK ČTK
1. 12. 2016 22:36
O vítězích ve 14 kategoriích ankety pořádané serverem Lupa.cz rozhodly svými hlasy odborná porota a internetová veřejnost. Český výrobce bezpečnostního softwaru Avast získal ocenění ve třech kategoriích. Cenu popularity a vítězství v kategorii Zpravodajství získala internetová televize DVTV.
Moderátoři Daniela Drtinová, Filip Horký a Martin Veselovský z projektu DVTV
Moderátoři Daniela Drtinová, Filip Horký a Martin Veselovský z projektu DVTV | Foto: DVTV

Praha – Letošní 11. ročník ankety Křišťálová Lupa ovládl český výrobce bezpečnostního softwaru Avast. Získal ocenění ve třech kategoriích. Internetová televize DVTV dostala dvě ceny. Ve čtvrtek večer to oznámili organizátoři ankety, která oceňuje nejoblíbenější a nejzajímavější projekty a služby českého internetu za letošní rok.

O vítězích ve 14 kategoriích ankety pořádané serverem Lupa.cz rozhodly svými hlasy odborná porota a internetová veřejnost.

Ocenění za nejlepší projekt letošního roku získala společnost Avast za koupi nizozemského konkurenta AVG. Prvenství si odnáší i v kategorii Globální projekty českých tvůrců a do třetice zakladatelé Avastu Eduard Kučera a Pavel Baudiš převzali ocenění Osobnost roku. Cenu popularity a vítězství v kategorii Zpravodajství získala internetová televize DVTV.

Cenu v kategorii E-commerce inspirace obdržela služba zprostředkování půjček Zonky, vítězství v kategorii Obsahová inspirace může slavit ministerstvo kultury na Twitteru a marketingovou inspirací byla vyhlášená 1. liga ePojisteni.cz. Své prvenství v kategorii Internetové obchodování již počtvrté v řadě obhájila Heureka.cz. Anticena byla odbornou porotou udělena za cenzuru internetu v hazardním zákoně.

Zvláštní cenu serveru Lupa.cz za prosazování otevřených dat získali Jakub Mráček, Benedikt Kotmel a Michal Kubáň. Letos poprvé generální partner ankety, Česká spořitelna, udělil ocenění Inspirace roku, a to projektu LidskáSíla.cz.

 

Právě se děje

před 40 minutami

Jablonec a Liberec odehrají v boji s pandemií imaginární derby

Fotbalisté Jablonce a Liberce sice kvůli pandemii nového koronaviru a přerušení ligy nebudou moci o prvním dubnovém víkendu odehrát plánované podještědské derby na hřišti, zápas se ale uskuteční aspoň imaginárně. Severočeští rivalové začnou v pondělí na odložené utkání prodávat vstupenky v hodnotě 100 korun a výtěžek věnují Krajské nemocnici v Liberci na podporu v boji s nemocí COVID-19.

Fanoušci si mohou v internetové síti Ticketstream kupovat lístky až do neděle, kdy se mělo derby původně hrát. Počet charitativních vstupenek není nijak omezen.

"Místo prestižní fotbalové bitvy se teď svádí jiný a mnohem zásadnější boj, a to boj o lidské životy. Nesvádí ho fotbalisté na zeleném trávníku, ale zdravotníci v nemocnicích. Jejich soupeř je bohužel obzvlášť zákeřný a o to jsou jejich statečné a obětavé výkony obdivuhodnější. V tom boji jim všichni musíme aspoň symbolicky pomoct," uvedly kluby ve společném prohlášení.

Fanoušci po zaplacení obdrží e-mailem speciální elektronickou vstupenku. "Poslouží vám jako stálá připomínka toho, že když to bylo třeba, nezůstali jste v ofsajdu. Věříme, že se v našem kraji najde dost lidí, kteří své zdravotníky v jejich zápase nenechají samotné. Pořiďte si svou vstupenku na derby proti koronaviru, pořiďte ji i svým blízkým. Nikdy nevíte, kdy někdo z nich pomoc zdravotníků bude taky potřebovat," dodali severočeští rivalové.

Podobnou iniciativu spustila nedávno Zbrojovka Brno, která se snaží vyprodat někdejší stadion Lužánky při imaginárním utkání se Slavií. Jde o připomínku slavného zápasu z října 1996, na který dorazilo 44.120 diváků, což je dodnes nejvyšší návštěva samostatné ligy. Výtěžek z virtuálních vstupenek získá na boj s koronavirem brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích.

Další zprávy