Dita Portová (Veřejné zájmy Plzně)
1) Jste pro nulovou toleranci hazardu na celém území Plzně? Proč?
Jsme pro nulovou toleranci hazardu. Díky politickým podnikatelům uvnitř vládní koalice se v Plzni hazard prakticky nereguloval. Přímé vazby na majitele heren má nejen ODS, ale dokonce i šedá eminence favorita voleb, hnutí ANO, vlastní ve městě řadu heren. Proto víme, že boj o zákaz heren bude v našem městě těžký.
2) Jak chcete řešit problém s bezdomovci v centru?
Prosazujeme uplatňování zákazu pobytu na území města proti nepřizpůsobivým, podle rok a půl platné novely přestupkového zákona, který v Plzni zatím nefunguje, pokud vím, tak byl snad udělen jen jednou. Je potřeba, aby bylo v ulicích více strážníků a mobilních služeben. Strážníci dnes většinou spíše šikanují řidiče a nasazují botičky. Výběr pokut za špatné parkování je jistě zdrojem nemalých příjmů do městské kasy, ale bezpečnost v ulicích nám nenahradí.
3) Město investovalo značné peníze do revitalizace Světovaru. Jak se k tomu stavíte vy? Jak by měla rekonstrukce pokračovat?
Musíme si v prvé řadě uvědomit, že se jedná o brownfield, který vyžaduje investici na hranici návratnosti, kterému se v Plzni nedaří pro korupční prostředí. Občané se musí dozvědět pravdu, Plzeň je předlužená, hrozí, že budeme vracet dotace za nedodělané divadlo, asi nás nemine arbitráž za zbořený dům kultury a bez půlmiliardové dotace na spalovnu bychom měli s investicemi postupovat velmi citlivě. Celý projekt EHMK 2015 je jenom záminka, jak rozkrást na provizích a zákulisních dohodách stamiliony. Investice do MHD zdarma, bezpečnost v ulicích a dostatek míst ve školkách a domech seniorů by kulturnosti města prospěly zajisté více.
4) Jaká protipovodňová opatření byste učinili (například v části Koterov)? A z čeho je zaplatit?
Omlouvám se, ale s protipovodňovými opatřeními v Koterově jsem se zatím neseznámila, a nemohu tedy na vaši otázku fundovaně bez podkladů a potřebných informací odpovědět. Obecně jde samozřejmě o důsledné dodržování zákazů a omezení výstavby v zátopových oblastech pro bytové domy, provedení místních drobných úprav terénu zamezujících menším povodním tam, kde je to možné, a samozřejmě spolupráce při dlouhodobých protipovodňových a zásadních opatřeních stanovených příslušným Povodím.
5) Jaký je váš recept na problémy s parkováním a na přetížené silnice v Plzni?
Za moderní koncepci dopravy považujeme dokončení západního okruhu Plzně a MHD za 1 Kč ročně. MHD zdarma funguje v mnoha městech EU, a dokonce i v ČR. Není to rozhodně žádná utopie ani populismus. Městům se MHD zdarma vyplatí, uleví kolonám ve městě, parkovacím plochám, životnímu prostředí a občanům v peněženkách. Občané by neměli za MHD platit dvakrát. Už dnes přispívají na provoz PMDP ze svých daní více než 800 mil. Kč. Výpadek příjmů z jízdného nahradíme efektivními úsporami v PMDP. Proč město tají, co všechno se skrývá v megalomanských nákladech PMDP? Počítejte s námi: Plzeň-Vejprnice s PMDP za 770 Kč/měsíc, Plzeň-Vejprnice s ČSAD za 150 Kč/měsíc, náklady v PMDP = 75 Kč/km!!! 15% úspora nákladů je tedy velmi reálná! Je to jen o politickém rozhodnutí vrátit část peněz lidem, anebo je nechat rozkrást kmotry, lobbisty a developery.