reklama
 
 

Ve fotbale vrcholí boj o stovky milionů

12. 2. 2014 12:15
STES: Gambrinus nemusí být hlavní sponzor. Pivovar připouští i variantu úplného konce s fotbalem

Inside Sport – Na konci fotbalového jara skončí hned několik smluv na sponzorské peníze ligy i reprezentace. A právě v těchto dnech vrcholí jednání o mnohamilionových partnerstvích, která budou živit český fotbal další roky. Zatímco s prodejem televizních práv to vypadá dobře, co se sponzoringu týče, je to horší.

Připomínka nedávného odchodu České spořitelny od partnerství s Fotbalovou asociací České republiky a ztráta jistých odhadem až třiceti milionů korun ročně je varováním fotbalovým funkcionářům.

Na druhé straně dosavadní sponzory, kterým teď končí smlouvy na spolupráci s českým fotbalem, staví do sedel. Jednání, která mezi FAČR a zájemci o spojení s fotbalem na další roky probíhají, jsou podle zdrojů Insideru velmi ostrá.

Plzeňský Prazdroj, který prostřednictvím své značky Gambrinus v roli titulárního partnera nejvyšší tuzemské fotbalové ligy přispívá fotbalu ročně odhadem přes 60 milionů korun, uvažuje i o konci spolupráce jako možné variantě.

„Nejde to vyloučit. Z principu chceme v našem partnerství s fotbalem pokračovat. Ale ne za stávajících podmínek. Jestli svaz akceptuje naše požadavky, tak se fotbalu nevzdáme,“ říká Grant McKenzie, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje. Pivovaru vadí krom jiného také nedobrá pověst fotbalového prostředí z poslední doby. Jaké konkrétní požadavky na fotbalový svaz Prazdroj ale má, McKenzie neuvedl.

Jeho firma zároveň víc investuje do hokeje – značka Radegast je sponzorem extraligy. „Hodně se chceme soustředit taky na mistrovství světa v hokeji 2015, které bude v Česku,“ plánuje McKenzie. Dlouhodobě je Prazdroj sponzorem i hokejové reprezentace a Českého olympijského výboru. K tomu Prazdroj posílil svou přítomnost v golfu, když se na dalších několik let spojil s chystaným největším tuzemským turnajem Czech Masters. I to ukazuje, že fotbal už nemusí být tak vysoká priorita pivovaru jako dosud.

Luboš Koželuh, který za společnost STES, jež pro svaz shání peníze, jedná, potvrzuje, že spolupráce s Prazdrojem může mít jinou podobu než doteď: „Určitě se chceme domluvit my a myslím, že i Prazdroj. Je ale možné, že skončí jejich pozice titulárního partnera.“ Koželuh pak dodává, že o pozici titulárního partnera, jemuž náleží právo pojmenovat po sobě nejvyšší fotbalovou soutěž, zároveň kromě Prazdroje jedná i s dalšími zájemci. Jak ve STES, tak v Prazdroji mluví o tom, že by rádi měli jasno do konce února.

Další roky s Vackem

Do konce února chce STES pro fotbalovou ligu vyjednat kromě sponzorů i nové podmínky prodeje televizních práv. „Jde o velmi zajímavou částku i podmínky,“ tvrdí Koželuh.

Dosud liga inkasovala od televizí ročně zhruba sto milionů korun, nově má jít možná až o třetinový nárůst příjmů z vysílacích práv. Jako o nejpravděpodobnějším nájemci těchto práv se mluví o Jaroslavu Vackovi a jeho firmě Pragosport. Ten Insideru potvrdil, že vše podstatné už je dohodnuto a jedná se pouze o „margináliích“.

„Co se konkrétního vysílacího modelu týká, jednat s televizemi o něm budeme až po olympiádě. Je také pravděpodobné, že by se česká liga měla vysílat i v zahraničí,“ uvedl Vacek.

Česká televize už projevila zájem tuzemský fotbal včetně ligových zápasů vysílat. „Kvalifikační zápasy české reprezentace na ME 2016, MS 2018 a MS 2022 už máme zajištěné, o zápasy české ligy stojíme a pracujeme na tom, abychom je získali,“ sdělil Insideru Roman Hozák, vedoucí domácích operací ČT Sport.

Bez ligového fotbalu si další roky nechce představovat ani Nova. „Vedeme intenzivní jednání o pokračování vysílání ligy pro období 2014–2018, jejich pozice by byla na Nova Sportu a kanálu Fanda,“ řekl Insideru šéf sportovních kanálů Novy Marek Kindernay.

Kromě televizních práv a Gambrinusu, který je u fotbalu od roku 1997, končí svazu v létě smlouva také s T-Mobilem a Pumou. Jistou další spolupráci má FAČR ze stávajících velkých partnerů zatím jen s automobilkou Hyundai.

Michal Šenk

autor: Aktuálně.cz | 12. 2. 2014 12:15

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama