reklama
 
 

První pokus nevyšel. Portugalci opět zkoušejí v Česku vybudovat síť kosmetických studií

4. 6. 2014 13:39
Depilační a kosmetické salóny chtějí v zemi do pěti let otevřít dohromady čtyřicet poboček.

Byznys – Původem portugalský franšízový koncept depilačních studií DepilConcept znovu míří na český trh. Pro firmu je to již druhý pokus, před dvěma lety totiž narazila na nesprávného masterfranšízanta, tedy jakéhosi hlavního správce své licence pro celý region, a musela se odsud stáhnout.

Tentokrát chce řetězec nabídnout pronájem studií i jednotlivcům. S touto taktikou si slibuje otevřít v horizontu pěti let 20 poboček.

Prosadit se na českém trhu chce i sesterská značka, estetické kliniky BodyConcept. Cíl je totožný, do pěti let má po Česku vzniknout nejméně 20 klinik.

Za dva roky žádná pobočka

„V Česku chybí velká síť kosmetických studií, trh je rozdrolen na řadu malých kosmetických salonů a nepůsobí zde opravdu velký řetězec, jakým jsme my,“ odůvodňuje opakovaný zájem získat si přízeň Čechů zakladatel značky Alexandre Duque Lourenço.

Oba koncepty vstoupily do Česka už v roce 2012. Jejich zakladatelé ale museli po dvou letech spolupráci s masterfranšízantem ukončit. „Nejenže neotevřel ani jednu vlastní provozovnu, což bylo součástí naší dohody, ale ani neinvestoval do rozšiřování sítí, problém mu dělalo i dodržování našich postupů a doporučení,“ vysvětluje Duque Lourenço.

Do Česka se tak oba řetězce vrací s novou strategií. Kromě masterfranšízové licence nabízí spolupráci i jednotlivcům, kteří si chtějí otevřít třeba jen jednu pobočku. A podle odborníků z trhu mají oba systémy u Čechů šanci.

„Trh kosmetických studií je velmi konkurenční zejména na poli franchisingu. Stejně jako obor gastronomie prochází v současné chvíli konsolidací a neúspěšné firmy odcházejí z trhu. Společnost s velkou základnou vlastních či franchisových poboček zde chybí,“ říká Marek Halfar, jednatel poradenské společnosti Profit system.

Zájem o menší města

Dvacet poboček nemá být pro řetězce konečný stav, s rozvojem sítě se počítá i ve střednědobém horizontu.

„Nejde o koncepty, které jsou vhodné pouze pro velká města typu Praha, Brno nebo Ostrava. Značky by si měly najít své místo i v menších městech s počtem obyvatel nad 40 tisíc,“ doplňuje Halfara Barbora Štanglová z Profit systemu.

Podle společnosti loni na českém trhu působilo sedmnáct značek z oblasti krásy a zdraví. To je o desetinu méně než v roce 2012.

DepilConcept má kromě různých způsobů depilace zákazníkům nabídnout také léčbu akné, odstraňování pigmentu nebo vyhlazování vrásek. BodyConcept se pak zaměří na kadeřnické služby, odstraňování celulitidy nebo nahromaděného tuku v těle.

Jaké budou ceny úkonů pro český trh, ale zakladatelé zatím nesdělili. Například v Polsku se ale cena za jedno ošetření u permanentní depilace IPL pohybuje okolo 65 zlotých, tedy v přepočtu okolo 430 korun. Na domácím portugalském trhu zákaznice za úkon zaplatí 20 eur, tedy v přepočtu 550 korun. Stejně tak i ve Velké Británii nebo Španělsku. Ve Švýcarsku pak ošetření přijde na 50 švýcarských franků, tedy v přepočtu 1100 korun.

Franšízanti si budou moci v případě obou konceptů vybrat mezi dvěma typy salónů.

Otevření jedné pobočky DepilConcept Light přijde zhruba na 23 tisíc eur, tedy v přepočtu asi na 630 tisíc korun. Licence na otevření studia DepilConcept Dynamic pak zájemce přijde na 30 tisíc eur, tedy na zhruba 822 tisíc korun.

V případě řetězce BodyConcept Express – pouze estetické služby – představuje investice do jedné pobočky 48 až 52 tisíc eur (1,3 až 1,4 milionu korun). U studií BodyConcept Standard – estetické služby a kadeřnictví – přijde otevření pobočky na 74 až 79 tisíc eur (2 až 2,2 milionu korun).

Zájemci o masterfranšízovou licenci musí u obou konceptů počítat s minimální investicí 50 tisíc eur, tedy 1,4 milionu korun.

DepilConcept má v současné době ve světě 110 poboček. Řetězec již kromě domovského Portugalska působí například v Polsku, kde od roku 2011 zprovoznil devět poboček. Mezi další lokality patří Brazílie nebo Švýcarsko. BodyConcept se doposud držel zejména na domácím trhu, kde má 43 poboček. Jednu franšízovou kliniku pak provozuje v Polsku.

Opětovný vstup na český trh jde ruku v ruce s plánovanou světovou expanzí. Kosmetická studia chtějí v letošním roce expandovat také do Velké Británie, Walesu, Mexika, Kanady a Singapuru.

Kateřina Vokurková

autor: Aktuálně.cz | 4. 6. 2014 13:39

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama