reklama
 
 

Odchod generála z Novy spustí další mediální změny

21. 8. 2013 15:14
Rezignace Adriana Sarbu vyvolala v mediálním prostředí zmatek. Nejen proto, že k ní vůbec došlo, ale především s ohledem na to, kdy se to stalo. Situaci rozebírá Daniel Köppl.

Byznys – Rezignace Adriana Sarbu vyvolala v mediálním prostředí zmatek. Nejen proto, že k ní vůbec došlo, ale především s ohledem na to, kdy se to stalo.

Adrian Sarbu byl podle „zaručených informací“ českou mediální branží odvolaný již nejméně šestkrát. Přesto když dnes přišla informace o tom, že Adrian Sarbu rezignoval, tak většinu lidí v mediální branži chytla panika. Hlavním důvodem nebyl ani tak strach o další vývoj největší české televize, ale především datum, kdy se tak stalo. Zároveň jeho rezignace spustila další lavinu spekulací o tom, proč se tak stalo právě dnes a co to znamená.

Nejčastější diskuse se dnes vedou o tom, zda nečekaný odchod Adriana Sarbu souvisí s případným prodejem aktivit CME v České republice. Upřímně řečeno po masivním odchodu řady německých mediálních koncernů z ČR v současné době má i CME nejlepší čas pro odchod. Nyní lze totiž odejít s čistým štítem, protože teď by se tato mediální skupina jen přidala k vlně, která je nastartovaná a jež bude spolehlivě pokračovat dalším oznámením v září. Zájemců o skupinu TV Nova je přitom hodně. Jedním z těch, kdo deklarovali zájem o vstup do elektronických médií v ČR, je například slovenská investiční skupina J&T.

A právě proto je dnes zdaleka největší otázkou, jak ve skutečnosti Sarbuův odchod proběhl. Oficiální verze se totiž v těchto případech velmi často liší od reality. Skoro bych se vsadil, že generální ředitel TV Nova Jan Andruško dnes čelí nejčastější otázce, jak to bylo. Pokud je totiž odchod Adriana Sarbu výsledkem tzv. dohody, tak se otevírá daleko více spekulací. Kromě již zmíněného prodeje je totiž také jedna velká otázka budoucnost obchodní politiky této stanice. TV Nova začíná postupně otevírat obchodování pro příští rok, a otázka ceny reklamy pro příští rok je tedy na stole. Jen připomínám, že letošní obchodní politika stála česká média zhruba miliardu, kterou zadavatelé raději z ČR přesunuli do jiných regionů.

Upřímně řečeno jsou to všechno ale spekulace. Vše je totiž až příliš čerstvé a dělat jakékoliv zásadní závěry pár hodin po zveřejnění této informace by mohlo být hodně ošidné. Přece jen si všichni pamatují, jak dokázal překvapit nedávno Andrej Babiš.

Daniel Köppl

autor: Aktuálně.cz | 21. 8. 2013 15:14

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama