Novou Eru Poštovní spořitelny blokuje stará smlouva

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
13. 3. 2012 11:48
Postupná přeměna tradiční značky pokračuje,   k e konci dubna dojde k přejmenování zbývajících produktů, které ještě nesou starou značku „Max“, používanou dříve právě Poštovní spořitelnou - například Max Internetbanking.
Foto: Tomáš Kunc

Byznys - Zapomeňte na Poštovní spořitelnu, je tu Era svět. Takový vzkaz teď dostávají dva miliony jejích klientů. Po zadání adresy www.postovnisporitelna.cz je návštěvník nově přesměrován právě na www.erasvet.cz.

Postupná přeměna tradiční značky pokračuje i dalšími kroky. Ke konci dubna dojde k přejmenování zbývajících produktů, které ještě nesou starou značku „Max“, používanou dříve právě Poštovní spořitelnou – například Max Internetbanking.

Konzervativní zákazníci, často starší generace a z menších měst či obcí, se tedy musí připravit na ještě větší zmatek než dosud.

Navzdory názvu má totiž Poštovní spořitelna s Českou poštou společné jen to, že využívá širokou síť jejích poboček. Poštovní spořitelna ale není samostatnou bankou, jen značkou ČSOB (která ji získala současně s převzetím IPB v roce 2000).

Po předloňské pokutě od České národní banky kvůli klamání zákazníků musela ČSOB začít více zdůrazňovat, že Poštovní spořitelna není samostatnou bankou - přestože se produktová nabídka „červené“ spořitelny liší od „modré“ ČSOB.

I to je důvod, proč z názvu mizí slovo „spořitelna“ a proč značka Era používá doménu erasvet.cz, tedy nikoliv další varianty ze zásoby registrovaných domén jako erabanka.cz či erabank.cz. Bohužel nejjednodušší a pro klienty logickou doménu – era.cz – má už od roku 1997 zaregistrovanou zcela odlišná společnost Era, podnikající v leteckém průmyslu.

ČSOB začala značku Era zavádět jako „produktovou řadu Poštovní spořitelny“ od dubna 2010, nejdříve pro osobní účty a postupně pak i pro další produkty, například Era půjčku.

Podle informací Insideru vedou banku k přejmenování dva hlavní důvody.

Tím prvním je dosavadní image Poštovní spořitelny jako sice tradiční, „lidové“ banky se širokou sítí poboček, ale s vysokým věkovým průměrem klientů – v oboru bývá nazývána jako „banka pro důchodce“. Nová, moderněji znějící značka Era má přivést mladší klienty. Banka k tomu však paradoxně zvolila jako hlavní tvář reklamní kampaně herečku Evu Holubovou, zabírající opět spíše na střední a starší generaci.

Také druhý důvod je pragmatický. ČSOB využívá síť České pošty na základě smlouvy, která trvá do roku 2017. Pošta přitom v uplynulých měsících marně usilovala o navýšení částky, kterou jí ČSOB za toto partnerství platí. Není tedy vůbec jisté, zda se státní podnik zachová stejně vstřícně jako v roce 2007, kdy původní desetiletou smlouvu obnovil (byť s řadou oboustranných změn). O využití velké pobočkové sítě mají navíc zájem i konkurenční banky - hovoří se například o nové Air Bank ze skupiny PPF.

Smlouva ČSOB s Českou poštou je však zároveň důvodem, proč banka nemůže značku Poštovní spořitelna zcela opustit dříve než v roce 2017. Své služby na poštách totiž musí poskytovat právě pod tímto názvem. Klienti si tedy zatím musí zvyknout na poněkud krkolomné spojení Era Poštovní spořitelna, součást ČSOB.

 

Právě se děje

Další zprávy