Michaela Bakala chtěla další Miss, zatím neuspěla

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
9. 10. 2012 13:10
Příliš mnoho snahy opanovat vše kolem krásných žen. Úřady zamítly žádost miliardářovy manželky
Foto: Tomáš Kunc

Byznys - Vládkyně nad českými soutěžemi o nejkrásnější ženu, Michaela Bakala, neuspěla ve snaze získat pro sebe další značku spojenou se soutěžemi krásy.

Firma M Marketing, která produkčně zajišťuje vysílání soutěží Česká Miss, neuspěla se žádostí o ochranu značky Česká národní Miss. M Marketing je přitom společnost, v níž je společníkem firma Luxury Brand Management. V ní je předsedkyní představenstva právě manželka jednoho z nejbohatších mužů v Česku Zdeňka Bakaly. Ve vedení firmy najdete také u nás známého nizozemského byznysmena, exšéfa SPT Telecom a Bakalova spolupracovníka v několika firmách Bessela Koka.

Micheala Bakala (dříve Maláčová) je od roku 2010 jediným vládcem nad soutěžemi Miss v Česku. Po soutěži Česká Miss získala i konkurenční soutěž Miss ČR, jejíž šéfkou byla Taťána Kuchařová.

Z žádosti, kterou společnost M Marketing poslala Úřadu průmyslového vlastnictví, jednoznačně vyplývá, že produkční firma napojená na Michaelu Bakala chtěla značku Česká národní Miss především do budoucna – tedy aby ji nemohl získat nikdo jiný a využívat ji při pořádání konkurenční soutěže.

„Máme v úmyslu si zaregistrovat přihlašované označení, abychom mohli případně pořádat soutěže i pod tímto názvem. Jedná se o záměr do budoucnosti,“ napsali v žádosti zástupci firmy.

Na kanálu YouTube je přitom pod názvem Česká národní Miss registrováno video z akce Miss Plzeň, kterou před rokem uspořádala firma Visual effect. Odkaz na stránku ceskanarodnimiss.cz ale nefunguje.

Úřad průmyslového vlastnictví ochranu nové značky pro firmu napojenou na Michaelu Bakala odmítl. Podle úřadu totiž není ničím výjimečná a ochranu si nezaslouží. „Označení Česká národní Miss tedy jasně definuje, že se jedná o celonárodní soutěž krásy na území České republiky. Takové označení samo o sobě nenaplňuje požadavek na dostatečný stupeň rozlišovací způsobilosti,“ rozhodl šéf úřadu Josef Kratochvíl.

Dokladem, který by dával společnosti M Marketing právo na ochranu značky Česká národní Miss, není podle úřadu ani to, že firma už realizovala šest přímých přenosů celostátní soutěže krásy.

 

Právě se děje

Další zprávy