Karel Jarolím, trenér, který se nechá dobře zaplatit

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
2. 1. 2014 14:16
Někdejší úspěšný kouč Slavie, Slovanu Bratislava nebo třeba saúdského Al Ahlí míří do Mladé Boleslavi. Kde klub vezme na jeho gáži?
Foto: Tomáš Kunc

Inside Sport – Mělo by to být na spadnutí, jednání Karla Jarolíma s Mladou Boleslaví finišují, dost možná si trenérská hvězda plácne se Středočechy už dnes.

„Jednání členů představenstva a dozorčí rady proběhne tady na klubu dnes odpoledne,“ naznačuje mnohé Jiří Koros, mluvčí oddílu. Hlavní aktéři námluv, tedy trenér Karel Jarolím a šéf klubu Josef Dufek, na novinářské pokusy o telefonický kontakt už několik dní nereagují.

Ambiciózní Boleslavi je pátá příčka v tabulce málo, oslovila tedy trenéra z exkluzivní kategorie. Jak známo, Jarolím získal s pražskou Slavií dva tituly, probojoval se s ní do Ligy mistrů – a v její asijské verzi se dokonce se saúdským klubem Al Ahlí dostal až do finále. K tomu si připočítejte „double“ se Slovanem Bratislava.

Naposledy Jarolím pracoval v Emirátech. A v klubu Al-Wahdá měl údajně brát v přepočtu až 37 milionů korun ročně.

Pokud nyní k dohodě s Boleslaví dojde, je namístě položit si otázku, kdo tuhle legraci zaplatí. „Karel Jarolím si řekne minimálně 300 000 korun měsíčně, a to je opravdu spodní hranice, v jeho případě se můžeme klidně bavit o půl milionu měsíčně,“ shodnou se znalci prostředí, které Insider oslovil. Jak známo, nabídka půlmilionového platu nechyběla nedávno v argumentační paletě šéfa FAČR Miroslava Pelty, lákajícího (úspěšně) k národnímu týmu Pavla Vrbu.

Vzhledem k tomu, že FK Mladá Boleslav už má na výplatní listině několik borců s notně nadstandardními příjmy a její apetit po slavných jménech neslábne, je jistě namístě ptát se, kdo to bude financovat.

Koučův syn David Jarolím, který už v Boleslavi působí, inkasuje údajně 10 000 eur měsíčně (skoro 280 000 korun), v honbě za úspěchy v létě Středočeši přivedli i Jiřího Štajnera, když mu nabídli lepší podmínky než v Liberci. A není tajemstvím, že by šéf boleslavského klubu Josef Dufek znovu rád přivítal i ztraceného syna Marka Matějovského, jenž se ve Spartě ocitl na slepé koleji.

Vzhledem k tomu, že v boleslavském sportovním areálu podle dostupných zpráv na žádnou zlatou žílu v poslední době nenarazili, musí to celé někdo zaplatit. Ale kdo?

V tomto směru se rojí řada spekulací, například ta, že by měl Jarolímův plat sponzorovat slávistický srdcař Jiří Šimáně, šéf Unimex Group, jiní to ale považují za holý nesmysl a odkazují na to, že Šimáněho vazba na Mladou Boleslav, již kdysi sponzoroval prostřednictvím Čedoku, znatelně vychladla poté, co klub opustil ředitel Jaromír Šeterle.

„Je to úplný nesmysl. Asi jako bych se vás ptal na to, jestli je pravda, že se vy zítra ve Slovanském domě potkáte s ruským prezidentem Putinem,“ zasmál se v rozhovoru s reportérem Insideru miliardář Jiří Šimáně.

Zdroje Insideru naznačují spíš variantu, že „operaci Jarolím“ by měl financovat generální reklamní partner klubu Škoda Auto. Když 15. ledna podepisoval smlouvu s Boleslaví Jarolímův syn David, v minulosti kapitán bundesligového Hamburku, osobně u toho asistoval Pavel Hlaváč, předseda dozorčí rady klubu, který zosobňuje pojítko fotbalové „Bolky“ na automobilku. V ní pracuje jako vedoucí útvaru plánování lidských zdrojů.

„Hráče takového kalibru potřebujeme. Děláme s podporou fabriky a v ní působících odborů maximum, aby se fotbalu v Boleslavi dařilo,“ rozprávěl tehdy Hlaváč na tiskové konferenci. Posléze Davidu Jarolímovi předal i vůz Škoda Superb.

„To je sice pravda, že David Jarolím dostal auto, ale na bázi mimořádně zvýhodněného leasingu. Když někdo vypráví, že Škodovka má nějaké fondy, ze kterých by platila třeba Jarolímy, tak to jsou úplné nesmysly, naprosté báchorky. Vycházíme ze smlouvy mezi klubem a Škoda Auto, na jejím základě probíhá standardní sponzorské plnění, žádné zvláštní operace nad rámec té smlouvy opravdu nepřicházejí v úvahu,“ řekl dnes Pavel Hlaváč deníku Insider.

V nejúspěšnějších letech boleslavského fotbalu, tedy před šesti sedmi lety, kdy klub úspěšně hrával evropské poháry, přispívala automobilka na sezonu až 90 miliony korun. Posléze plnění kleslo na 75 milionů, dnes by se podle všeho mělo pohybovat kolem 60 milionů korun ročně.

LUDĚK MÁDL

 

Právě se děje

Další zprávy