reklama
 
 

Hyundai již hledá náhradu za zkrachovalého dealera na Vysočině

3. 2. 2014 15:10
Firma vyřešila problém devatenácti zákazníků, kteří se stali rukojmími kvůli insolvenci firmy Auto Activity - odblokovala jejich vozy u banky.

Byznys – Anabáze klientů, kteří se stali rukojmími kvůli insolvenci firmy Auto Activity, v těchto dnech končí. Také majitelé nových vozů Hyundai, což je jedna ze tří značek nových automobilů, které firma až do vyhlášení insolvence prodávala, začali přebírat velké technické průkazy. Ty dosud neměli, přestože auta si již převzali. Následně mohou požádat o přidělení registrační značky a auta začít používat v normálním provozu.

„Někteří si již doklad u našeho dealera převzali, další se snažíme kontaktovat. Velké technické průkazy jsou připraveny u náhradního dealera, kterým je AC-Rozkoš v Jihlavě,“ informoval mluvčí českého zastoupení automobilky Hyundai Miloš Adámek. „Předpokládáme, že všech 19 dotčených zákazníků bude mít technické průkazy v rukou do několika dnů,“ dodal.

Firma Auto Activity vozy Hyundai prodávala ve svém autosalonu v Třebíči. Hlavní sídlo měla ovšem ve Žďáru nad Sázavou. Autosalony jsou nyní zavřené, desítky zaměstnanců si musí hledat novou práci a firma jim dluží mzdy za poslední měsíce loňského roku.

„Podařilo se nám uzavřít dohodu s ČSOB Leasing, která byla dosud faktickým majitelem vozů, což znamená jejich odblokování pro naše zákazníky,“ informoval deník Insider prodejní ředitel Hyundai ČR Jakub Tomáš. Řekl také, že Hyundai ČR se připojí se svojí pohledávkou k insolvenčnímu řízení.

Insolvenční rejstřík dnes evidoval v této souvislosti zatím dvě pohledávky. První je od bývalého zaměstnance, kterému zaměstnavatel dluží více než 20 000 korun na mzdě, další přihlásila Česká spořitelna. Jedná se o pět pohledávek v celkové výši přes 110 milionů korun.

Hyundai ČR již podle Tomáše začala s výběrem nového dealera, který by mohl vozy v regionu prodávat. Kromě toho značka počítá letos s dalším rozšířením své dealerské sítě o několik partnerů. „Kromě Vysočiny bychom rádi posílili například na Ostravsku a také v Praze,“ dodal Tomáš.

Podobné problémy jako zákazníci Hyundai měli i klienti dalších dvou značek, jejichž autosalony firma Auto Activity provozovala, tedy BMW a Ford. Tam již tuzemské centrály zasáhly dříve a klienti nové vozy užívají.

Auto Activity se do finančních problémů dostala nedlouho poté, co vloni na konci léta uvedla do provozu nové moderní autosalony značek Ford a BMW v Jihlavě.

Radek Pecák

 

autor: Aktuálně.cz | 3. 2. 2014 15:10

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama