Ani dobrý produkt se sám neprodá, když o něm není slyšet. Propagace nového výrobku tak někdy stojí pomalu tolik co samotná výroba. Nejnovějším příkladem utrácení za marketing je společnost Sony. Dnes (22.února) vstoupila na trh její nová kapesní konzole PlayStation Vita. Jednou by ale toto herní zařízení mohlo posloužit jako zdroj pro PS Vita smartphone.
Rekordní útrata za reklamu na konzoli
Sony tak podle zjištění amerického deníku New York Times neváhalo dát na propagaci padesát milionů dolarů. Je to směšná částka v porovnání s hollywoodskými filmy, jejich dvousetmilionové rozpočty vyrovnávají částky určené na reklamu. Ovšem pro samotnou společnost Sony je to rekordní kampaň. Dosud nikdy neutratila tolik peněz při popularizaci herní platformy. Reklamy přitom směřuje jak na tradiční místa typu televizní vysílání a billboardy, tak na sociální síť Facebook či videoserver YouTube.
Mobilní hru nabízejí i smartphony a tablety
Kampaň konzole PS Vita stojí na mottu: „Nikdy nepřestat hrát" a pro Sony bude kriticky důležité, aby konzole uspěla. Loňský rok totiž znamenal krach pro jinou kapesní konzoli - Nintendo 3DS. Velkým protivníkem tak nejsou ostatní hráči v byznysu, možná ani vleklá hospodářská krize, ale expanze smartphonů a tabletů. Ty umožňují obdobnou příležitost hrát hry na cestě a herní tituly na iPad rozhodně nejsou nejhorší. Navíc hry jsou o poznání levnější a uživatel kromě toho využije kvantum dalších funkcí zařízení s Androidem či iOS. Sony tak musí povzbudit důvěru v klasické konzole. PS Vita jednak zvládá graficky náročné tituly a zároveň díky vlastnímu operačnímu systému disponuje internetovými funkcemi smartphonů.