Adéla Očenášková
Aktualizováno 16. 10. 2022 11:35
Po zavedení úsporného tarifu a stropu na ceny energií se zákaznické linky dodavatelů nezastaví. Dotazy klientů, kterým nejsou jasné postupy kolem energetické pomoci od státu, se zvýšily i o stovky procent. Lidé se nejčastěji ptají, proč mají nulové zálohy nebo co udělat pro jejich zastropování. Operátoři často řeší také nejasnosti kolem způsobu platby, a to hlavně přes trvalé příkazy či SIPO.
Nárůst dotazů o 300 procent
- Zákaznické linky jsou v těchto dnech přetížené a tématem číslo jedna jsou otázky na úsporný tarif, potvrzují dodavatelé energií. Například Pražská energetika (PRE) eviduje nárůst hovorů o 300 procent oproti běžnému období.
Pražská plynárenská pak hovoří o dvacetiprocentním nárůstu dotazů ve srovnávaní s průměrem. Podle mluvčího Miroslava Vránka se nejedná pouze o seniory, pro které může být obtížné najít si potřebné informace na internetu, dotazují se i jiné věkové skupiny.
To potvrzuje i mluvčí innogy Pavel Grochál. "Ohledně úsporného tarifu nám volají zákazníci bez rozdílu věku. Většinou si informace již našli a přečetli, ale přesto se chtějí ujistit, jak je to v jejich případě," popisuje s tím, že pracovníci infolinek se denně setkávají s jedním až dvěma tisíci hovory, které se týkají úsporného tarifu.
ČEZ během tohoto pondělí odbavil 21 tisíc hovorů, což je nejvíce od pádu dodavatele Bohemia Energy, který zkrachoval přesně před rokem. "Současně jde zhruba o dvojnásobek oproti standardu," vypočítává mluvčí Roman Gazdík.
Velké množství telefonátů řeší také E.ON. "Co se týče zastropování cen, tak tam řešíme dotazů minimum. K úsporného tarifu evidujeme na call centrech stovky dotazů denně, z celkového denního objemu hovorů tvoří asi 20 procent," upřesňuje mluvčí Roman Šperňák.
- Na co se lidé ptají dodavatelů nejčastěji, zjistíte v následujícím přehledu.