Šlechtová vyslyšela premiéra. Poslala policii na exministra

Marek Pokorný Marek Pokorný
4. 3. 2015 13:18
Sobotka vyzval ministryni za ANO, ať si neschovává doklady do trezoru, Šlechtová podle informací Aktuálně.cz poslechla a podala trestní oznámení na exministra Vondrušku nominovaného ČSSD.
Ministryně Šlechtová přestala "zamykat věci do trezoru" a uvědomila policii.
Ministryně Šlechtová přestala "zamykat věci do trezoru" a uvědomila policii. | Foto: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR

Praha - Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová (ANO) zřejmě vyslyšela výzvu premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD), aby trávila méně času na sociálních sítích a více pracovala. A také aby nezamykala věci do trezoru. Šlechtová včera totiž podala trestní oznámení kvůli zakázkám v organizaci CzechTourism, která pod ministerstvo spadá.

Přestřelka mezi Sobotkou a Šlechtovou vypukla poté, co Šlechtová v noci na úterý na svém Facebooku uveřejnila nečekaně ostrý příspěvek, v němž uvedla mimo jiné, že "viníci nedočerpání (eurodotací - pozn. red.) 2007-2013 jsou nyní neviditelní; právě vlády ČSSD zavinily mnohé. Detaily se mi na fcb nevejdou, ale do trezoru ano," napsala. 

Od premiéra Sobotky se jí poté dostalo výtky. "Ministr by se měl chovat transparentně, nezamykat věci do trezoru a vše zveřejnit," uvedl Sobotka.

Palba na exministra

To, že trestní oznámení padlo, potvrdila mluvčí resortu Veronika Vároši. "Týká se vybraných veřejných zakázek a smluv, které souvisejí s činností agentury CzechTourism," uvedla.

Trestní oznámení je sice na neznámého pachatele, ale fakticky směřuje na předchůdce Šlechtové z Fischerovy úřednické vlády Rostislava Vondrušku, který je blízký ČSSD. Vondruška byl v čele CzechTourismu deset let až do konce loňského roku a v letech 2009 a 2010 byl za ČSSD ve Fischerově úřednické vládě ministrem pro místní rozvoj.

Podle informací serveru Aktuálně.cz jde o několikanásobně předražené reklamní kampaně, které měly nalákat více turistů do Česka.

Třikrát předražené

Na údajně předražené zakázky upozornil již před rokem mediální expert Pavol Mačinga. Například za nákup reklamního času na kampaň Česko, země příběhů  zaplatil CzechTourism loni na jaře 40 milionů. Mačinga si ale propočítal reálnou cenu nakoupeného času a došel k tomu, že státní agentura zaplatila trojnásobek.

A ještě mnohem vyšší sumu – více než tři sta milionů korun – stál nákup reklamního času na prezentaci Česka v zahraničí o rok dříve. Ani na jednu z těchto zakázek přitom Vondruška nevypsal výběrové řízení a zadal je napřímo.

Sama Šlechtová nechce žádné další podrobnosti sdělovat. "K detailům se nebudu vyjadřovat z důvodu možného maření vyšetřování," uvedla pro Aktuálně.cz

 

Právě se děje

Další zprávy