Projekt lávky z Holešovic do Karlína znovu ožil. Praha o ni usiluje už od roku 1999

Podívejte se na návrhy lávky přes Vltavu od jednotlivých účastníků výběrového řízení.
Lávka Holešovice - Karlín
1. místo: autoři Ing. arch. Marek Blank, Ing. arch. MgA. Petr Tej, Ph.D. Spolupráce Ing. Jan Mourek, Janek Srnka, Ing. Jiří Hejzlar.
1. místo: autoři Ing. arch. Marek Blank, Ing. arch. MgA. Petr Tej, Ph.D. Spolupráce Ing. Jan Mourek, Janek Srnka, Ing. Jiří Hejzlar.
3. místo: autoři Ing. arch. Lukáš Landa, Arch. Pavel Rak. Spolupráce Ferrari Gartmann AG, Patrick Gartmann, Patrick Tester.
Foto: archiv IPR
ČTK ČTK
7. 7. 2019 14:37
Pražský magistrát zaplatí za projekt k výstavbě lávky pro pěší a cyklisty z Holešovic do Karlína 24,75 milionu korun. Dokumenty pro město vytvoří architekt Marek Blank, jak vyplývá z věstníku veřejných zakázek. Kdy přesně začne stavba lávky a na kolik vyjde, zatím není jasné. Soutěž na lávku spojující Karlín a Holešovice poprvé vyhlásila Praha 7 v roce 1999. Vítězný návrh se stal nerealizovatelným kvůli změně protipovodňových opatření po roce 2002.

Lávka usnadní pěším a cyklistům cestu na ostrov a zároveň bude dalším propojením mezi Holešovicemi a Karlínem, které od roku 2015 v létě zajišťuje také přívoz HolKa. Blank je autorem také architektonické podoby lávky.

Vítěz tendru dodá městu veškerou dokumentaci, kterou bude potřebovat pro vydání územního rozhodnutí nebo stavebního povolení. Rovněž dodá dokumentaci pro samotnou stavbu a zajistí autorský dozor při výstavbě.

Na holešovickém břehu Vltavy bude nástup na lávku na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice. V Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. Lávka překlene 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi.

Soutěž na lávku spojující Karlín a Holešovice poprvé vyhlásila Praha 7 v roce 1999. Vítězný návrh se stal nerealizovatelným kvůli změně protipovodňových opatření po roce 2002.

 

Právě se děje

Další zprávy