Auta jsou out. Praha má nové plakáty, najala si designéra, který dělal pro Obamu

Lukáš Prchal Lukáš Prchal
Aktualizováno 15. 8. 2016 13:05
Praha špatně "vizuálně komunikuje" se svými občany, domnívá se primátorka Adriana Krnáčová. Magistrát se proto rozhodl najmout předního designéra Pavla Fuksu, aby vytvořil jedenáct plakátů. Jejich prostřednictvím chce radnice informovat své občany a turisty o aktuálních tématech, která se jich bezprostředně týkají. Fuksa se v minulosti podílel například na přípravě kampaně pro Baracka Obamu.
Jeden z nových vizuálů.
Jeden z nových vizuálů. | Foto: HMP

Praha - Vedení hlavního města chce zavést jednotný styl svých plakátů v ulicích. Najalo si proto předního designéra Pavla Fuksu, který se v minulosti podílel například na přípravě kampaně pro amerického prezidenta Baracka Obamu.

S pomocí nových plakátů chce magistrát informovat své občany a turisty o aktuálních tématech, která se jich bezprostředně týkají. "Témata se budeme nově snažit prezentovat tímto způsobem, který má jednotný styl a vizuální identitu," říká primátorka Adriana Krnáčová.

"Hlavním měřítkem je jednoduchost," vysvětluje Fuksa, podle kterého mají být díky jeho vizuálům jednotlivá aktuální témata srozumitelná pro všechny.

Foto: HMP

Jedenáct nových plakátů, které jsou nyní hotové, stálo 96 tisíc a budou sloužit hlavně pro venkovní kampaně. Prvními třemi tématy jsou nová karta MHD Lítačka, přeměna Malostranského náměstí a zákaz segwayů s nápisy Lítejte po Praze svobodně, Auta jsou out nebo Segway no way!

"Těmito a dalšími podobnými vizuály chceme upozorňovat na možnosti, které hlavním město nabízí, případně na konkrétní opatření schválená radou a zastupitelstvem," dodává primátorka, podle které se město inspirovalo Londýnem, New Yorkem či Paříží.

A vysvětluje, že ocenila hlavně humor, s nímž Fuksa pracuje. Například u plakátu k Malostranskému náměstí, ze kterého podle Fuksy auta zmizela jako mávnutím kouzelného proutku, odkazuje na víly s kouzelnými hůlkami.

"Ráda bych, aby Praha komunikovala navenek jednotně, aktivní, hravou, ale zapamatovatelnou formou," říká s tím, že plakáty budou vidět na zastávkách nebo pouličních reklamních nosičích.

Plakáty? Jen mediální únik, kritizuje opozice

Opoziční zastupitelé poslední kroky primátorky kritizují. Vadí jim, že stále mluví o mediálně zajímavých novinkách, ale přitom se zapomíná na důležité projekty.
„Co týden vystoupí s nějakým tématem, kde se získávají body, ale reálně Praha nikam nepostupuje a nic se neděje,“ řekl Aktuálně.cz Václav Novotný z TOP 09. Právě představení plakátů je podle něj jen dalším mediálním únikem před důležitými projekty, které se mají řešit.

"Metro D je zastavené, co bude s okruhem kolem Prahy? Dostaví se? Neslyšel jsem o tom, že by se řešení nějak přiblížilo. Mluví se tady jen o mediálně vděčných tématech. Mluví se o tom, jak bude magistrála proměněna na bulvár, ale kudy budou jezdit auta? Téma se nakousne, ale nedotahuje se do konce,“ kritizuje Novotný.

 

Právě se děje

Další zprávy