reklama
 
 

Zelená konkurence pro Student Agency. Autobusy Flixbus začínají jezdit mezi českými městy

14. 1. 2016
Německý dopravce Flixbus přidal čtyři nové zastávky v Česku, díky tomu vzniká (po dosavadním spojení mezi Prahou a Plzní) zárodek vnitrostátní sítě. Nově přidaná města jsou ale „jen“ zastávkami mezinárodních linek, spoje zatím nejsou časté a cena je uvedena pouze v eurech. Síť se má ale dál rozšiřovat.
Hlavní zprávy

Praha – Německý dopravce Flixbus začíná se svými zelenými autobusy konkurovat společnosti Student Agency i na vnitrostátních trasách v Česku. K Praze a Plzni totiž ode dneška přidává další města, v nichž budou stavět jeho linky: Karlovy Vary, Cheb, Jihlavu a Znojmo.

Už od roku 2014 umožňuje Flixbus vnitrostátní přepravu mezi Prahou a Plzní jako součást zahraniční linky směřující do Německa. Také nově přidaná města jsou nyní "jen" zastávkami mezinárodních spojů. To může v praxi přinášet problémy hlavně u linek vracejících se ze zahraničí, protože na dlouhých trasách snadněji naberou zpoždění oproti čistě vnitrostátním spojům.

Flixbus dosud vypravuje přes sedmdesát autobusů denně z pražské Florence do Německa, Rakouska či Nizozemska. Z nově přidaných zastávek v tuzemsku nyní slibuje spojení do více než 150 měst po celé Evropě – samozřejmě včetně přestupů.

Rezervační systém Flixbus dosud funguje jen jako přeložená verze mezinárodních stránek, například Karlovy Vary jsou v něm vedené jako Karlsbad. Cena vnitrostátní jízdenky je udávaná jen v eurech. Například z Prahy do Plzně přijde na 3,50 eura, tedy zhruba 95 korun. Konkurenční Student Agency jezdí za 80 nebo 100 korun. Z Karlových Varů do Prahy pojede Flixbus za šest eur a například z Prahy do Znojma za osm eur.

Oproti tuzemské konkurenci nabízí Flixbus také omezený počet spojů, časy jsou přizpůsobeny potřebám zahraničních linek. Například z Plzně do Prahy si lze objednat jen autobus s odjezdem v půl páté ráno, od čtvrtka do neděle pak také v devět večer; zatímco Student Agency nabízí přes den spoje každou hodinu, ve špičce i po půlhodinách. Z Jihlavy do Prahy odjíždí první autobus Flixbus až v 9:20, další (v některých dnech dva) až večer.

Dalšího rozšíření své sítě chce německá společnost dosáhnout spoluprací s železničním dopravcem Leo Express, díky tomu se na evropskou síť Flixbus napojí i města jako Ostrava, Olomouc či Pardubice.

FlixBus zahájil provoz v Německu v roce 2013 po deregulaci trhu dálkové dopravy, kdy německé dráhy Deutsche Bahn přišly o monopol na dálkovou vnitrostátní dopravu. V současnosti provozuje spojení v 16 zemích západní, severní a střední Evropy, které zajišťuje prostřednictvím dvou set regionálních dopravců. Loni v prosinci firma oznámila, že do budoucna chce z Prahy udělat přestupní uzel mezi Západem a Východem.

"Na jaře spustíme linky do Bruselu a Paříže, v létě pak spojení s Chorvatskem. Přijde také Polsko, Ukrajina, Bělorusko a možná i Moskva," uvedl před měsícem Pavel Steiner, šéf společnosti Umbrella, která část autobusů pro Flixbus v Česku provozuje. Tyto linky přinesou i další nové spoje v tuzemsku. Spoje do Polska nabídnou možnost cestování mezi Prahou a Libercem nebo mezi Prahou a Hradcem Králové, linky na jih pak spojí Prahu a České Budějovice. Firma hovoří i o Brnu a Ostravě.

autor: Petr Kučera

reklama
     
reklama
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

 
reklama