Nová Direct pojišťovna láká na jednoduchost, začíná s auty a majetkem

Petr Kučera Petr Kučera
6. 10. 2015 13:02
S novým pojištěním aut a majetku přichází pojišťovna Direct, která vznikla z dřívějšího Triglavu. Nechce lákat hlavně na nejnižší cenu, ale na jednoduchost a srozumitelnost po vzoru nových bank. Značka Direct se do Česka vrací po třech letech, od původního majitele ji odkoupila společnost Vigo Investments, za níž stojí bývalý šéf České pojišťovny.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Praha – Jednoduchost a srozumitelnost „bez zbytečných háčků“ mají patřit mezi hlavní výhody nového pojištění aut, které dnes spouští Direct pojišťovna. V listopadu chce nabídnout také nové pojištění majetku, typicky domácností. Značka Direct se vrací na trh s jiným majitelem, českou skupinou Vigo Investments, a vede ji bývalý šéf České pojišťovny Pavel Řehák.

Na rozdíl od původní Direct pojišťovny, která na trhu působila v letech 2007 až 2012 a rozpoutala v Česku cenovou válku, nechce Řehák lákat hlavně na nejnižší cenu. „U povinného ručení budeme zhruba v polovině případů mezi nejlevnější trojkou na trhu, zhruba v pětině případů pak nejlevnější – například u mladých řidičů v Praze,“ říká.

Direct chce zaujmout hlavně snadným a rychlým sjednáním smlouvy oproti konkurenci. V tomto směru si tedy bere příklad z nízkonákladových bank, které v posledních letech oživily tuzemský trh. Zájemce si může vybrat buď některý z přednastavených „balíčků“, nebo si zvolit „na míru“ jen některá dílčí pojištění. Mezi lákadla patří i nejvyšší limit pro krytí škod z povinného ručení v Česku – 250 milionů korun.

Pojišťovna Direct vstoupila na český trh v květnu 2007 s pojištěním majetku prostřednictvím telefonu a internetu. V červnu 2012 oznámil její vlastník, britská skupina RSA, stažení z českého trhu. Vyřizování škod převzala Uniqa pojišťovna. O oživení značky se nyní postarala skupina Vigo Investments, která na podzim 2014 koupila tuzemskou síť slovinské pojišťovny Triglav a letos na jaře ji přejmenovala právě na Direct. Částku, za kterou noví majitelé značku koupili, Řehák neuvedl.

Oproti původnímu Directu nechce nová pojišťovna sázet jen na internetový a telefonní prodej. Zhruba třetinu obchodů by měli obstarat makléři, další třetinu pak vlastní sít poboček. „Triglav měl v Česku osm poboček. Jednu jsme zavřeli, ale dvě nové teď otevíráme. Do konce příštího roku jich plánujeme mít dvacet a pokrýt tak největší města,“ upřesňuje Řehák. Už od června nabízí Direct nové cestovní pojištění. Vstup do oblasti životního pojištění v nejbližší době neplánuje. „Přemýšlíme, jak ho dělat pořádně, aby dávalo smysl a bylo to pro klienty jednoduché a poctivé,“ dodává Řehák.

Hospodaření pojišťovny Triglav v Česku loni skončilo ve ztrátě 14,5 milionu korun, předloni 90 milionů. „Za první pololetí už jsme jako Direct v zisku 13 milionů, za celý letošní rok směřujeme k zisku 30 milionů,“ pochlubil se dnes Řehák. Direct má nyní téměř 150 zaměstnanců, Triglav jich měl kolem 130.

Pokud jde o hodnotu předepsaného pojistného, z nynější úrovně zhruba 550 až 600 milionů korun by se Direct rád dostal do dvou let na miliardu. Pro srovnání: Za loňský rok vybraly všechny tuzemské pojišťovny na pojistném 115,2 miliardy korun. Největší na trhu jsou Česká pojišťovna (27,5 miliardy) a Kooperativa (22,9 miliardy).

 

Právě se děje

Další zprávy