reklama
 
 

Samoobslužné pokladny? Češi nechtějí přijít do kontaktu s personálem, novinky se ale bojí

28. 1. 2016
Využití samoobslužné pokladny je nejoblíbenější mezi mladými lidmi do 24 let, ukázal průzkum. Celkově ale dvě třetiny lidí stále dávají přednost klasickému odbavení. A to i přes to, že 80 procent Čechů preferuje ty obchody, kde si může nakoupit potraviny, aniž by docházelo k interakci s personálem prodejny.
Hlavní zprávy

Praha - Se samoobslužnými pokladnami se v obchodech setkalo 85 procent Čechů, téměř dvě třetiny z nich však stále dávají přednost klasickému odbavení u pokladny. Vyplynulo to z průzkumu společnosti MasterCard u příležitosti vyhlášení soutěže Obchodník roku 2015.

Při nákupu potravin jsou samoobslužné pokladny nejoblíbenější mezi mladými lidmi do 24 let a u uživatelů bezkontaktních karet. Zatímco mladí do 24 let nakupují raději u samoobslužné pokladny v 52 procentech případů, u obyvatel nad 55 let je to jen každý pátý.

A to i přes to, že 80 procent Čechů preferuje ty obchody, kde si může nakoupit potraviny, aniž by docházelo k interakci s personálem prodejny. U mladých lidí do 24 let je to dokonce 88 procent z nich. Pouze málo lidí tak při nákupech rádo přichází do kontaktu se zaměstnanci prodejen.

Nejpodstatnějším důvodem pro využívání samoobslužných pokladen je pro zákazníky rychlé odbavení a zaplacení nákupu. To považuje za jejich největší výhodu 56 procent lidí, každý pátý pak vítá také výrazně menší fronty než u klasických pokladen. Pro 14 procent zákazníků je důležité, že u samoobslužné pokladny mají nákup pod kontrolou, a značně tak snižují riziko špatně namarkovaných položek.

Jako největší nevýhodu naopak 17 procent respondentů průzkumu vidí čekání na obsluhu při problému s pokladnou, obsahem nákupu či chybě. Každý desátý Čech se obává nedostatečné znalosti či zkušenosti se samoobslužnou pokladnou.

Pokud dětem nevnutíme nějakou aktivitu, aby měly výdej, tak je nemůžeme pořád omezovat v tom, co můžou jíst, říká Miroslav Koberna. | Video: Daniela Drtinová |  19:44

autor: Ekonomika

reklama
     
reklama
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

 
reklama