Pes za třináct, kočka za devět tisíc. Nová studie spočítala, kolik stojí domácí mazlíčci

ČTK ČTK
19. 10. 2016 15:27
Domácí mazlíčky podle studie GfK Pet Food & Pet Care 2016 nadprůměrně často chovají domácnosti s dětmi, lidé s vyšším vzděláním, s průměrnými příjmy a z menších obcí do 5000 obyvatel.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: ISIFA/Thinkstock

Praha – Česká rodina, která má psa, za něj ročně utratí přibližně 13 000 korun. Z toho 10 000 korun dá za krmivo a zbytek za doplňky, jako jsou pelíšky, obojky, vodítka, hračky či psí kosmetika. U chovatelů koček jsou výdaje nižší, v průměru za ně domácnosti za rok dají přes 9000 korun, z toho 7000 korun za krmivo. Vyplývá to ze studie GfK Pet Food & Pet Care 2016.

Téměř tři čtvrtiny českých domácností chová doma nějaké zvíře jako domácího mazlíčka. Nejčastěji jde o psy (48 %), kočky (31 %) a hlodavce (17 %). Domácí mazlíčky podle studie nadprůměrně často chovají domácnosti s dětmi, lidé s vyšším vzděláním, s průměrnými příjmy a z menších obcí do 5000 obyvatel. Průměrný věk chovaného psa je 6,5 roku, váží přibližně 17 kg, je nekastrovaný a nemá průkaz původu.

Chovatelé psů jsou při nákupu krmiva věrní prodejnám, ve kterých utrácí nejvíce, i značkám, které kupují. Nejčastěji lidé nakupují pro psy suché krmivo, mokré krmivo hraje doplňkovou roli. Při výběru hraje primární roli kvalita, složení a to, jestli krmivo pes vůbec jí.

Mezi oblíbené prodejny, ve kterých chovatelé psů nakupují krmivo, patří hypermarket Kaufland, specializovaná prodejna s chovatelskými potřebami Pet Center, internetový obchod Zoohit.cz nebo hobby market OBI.

Češi ročně utratí za krmivo pro domácí mazlíčky zhruba sedm miliard korun.

 

Právě se děje

Další zprávy