Billa chce další obchody. Otevírá obří sklad za půl miliardy

Kateřina Vokurková Kateřina Vokurková
25. 7. 2014 16:05
Řetězec Billa se loni po dvou letech vymanil ze ztrát. Vedle otevření dalších prodejen chce rozvíjet i spolupráci se sítí čerpacích stanic Shell.
Nový sklad.
Nový sklad. | Foto: Rewe Group

Praha - Skupina REWE Group dnes v Modleticích u Prahy blízko dálnice D1 otevřela obří sklad potravin pro svůj řetězec Billa. Areál, v němž je umístěno asi 90 procent veškerého zboží této sítě, má zásobovat všech 207 supermarketů Billa.

V horizontu pěti let by mohlo zboží ze skladu, do něhož firma investovala přes půl miliardy korun, směřovat asi do 250 prodejen.

"Jen v letošním roce otevřeme pět nových supermarketů v Praze, Brně a Ostravě. Poté bychom chtěli růst tempem osm nových prodejen ročně," řekl online deníku Aktuálně.cz generální ředitel Billa ČR Jaroslaw Szczypka.

Levnější benzin u Shellu?

Šéf řetězce předpokládá také expanzi nonstop minimarketů při čerpacích stanicích Shell. Tuto spolupráci spustila Billa v červnu a v současné době ji testuje u pěti benzinek.

"Koncept malých prodejen se rozjíždí velice slibně. Vyhodnocení pilotního projektu předpokládáme v polovině října. Poté se rozhodneme, kolik dalších prodejen otevřeme a na jakých místech," říká Szczypka.

Firma zatím nepůjde ve šlépějích Tesca, které provozuje minimarkety samostatně. "Máme exkluzivní domluvu se Shell. Další malé obchody budeme tedy otevírat výhradně na těchto benzinových pumpách," dodává Szczypka v rozhovoru pro Aktuálně.cz.

Připouští také, že v budoucnu by mohli být držitelé věrnostní Billa karty, kterých je v současné době asi 1,8 milionu, při tankování na benzinkách Shell zvýhodněni. "O spolupráci v této oblasti jednáme," říká zatím bez bližších podrobností.

E-shop zatím ne

Billa připravuje také vlastní e-shop. Szczypka ale nepředpokládá, že by se online nákupy podařilo rozběhnout už příští rok. "Je to věc, která musí být skutečně dobře promyšlená. Nedokážu teď říci, zda jej spustíme za dva, nebo za čtyři roky. Stoprocentně ale s e-shopem počítáme," potvrzuje Szczypka

Naopak samoobslužné pokladny, o nichž Billa hovořila již před pěti lety a provozují je někteří konkurenti, nakonec zavádět neplánuje. "Zatím jsme pro to v našich supermarketech nenašli důvod. Ze strany našich zákazníků po nich není poptávka," vysvětluje Szczypka.

Supermarkety Billa nabízejí v současné době asi 9500 druhů zboží, zhruba 70 procent tvoří české výrobky. Podíl tuzemských dodavatelů chce podle Szczypky nadále rozšiřovat - cílem je 75 procent.

Po dvou letech v zisku

Řetězec Billa se loni po dvou letech vymanil ze ztrát. V roce 2011 ztráta činila 63 milionů, v roce 2012 dokonce 100 milionů korun.

"Loni jsme vykázali zisk," říká Szczypka. Konkrétní výši nechtěl zatím sdělit, řádově jde ale podle něj o desítky milionů korun.

Tržby společnosti loni dosáhly zhruba 24 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o téměř pětinu. Szczypka předpokládá, že Billa v příštím roce v tržbách překoná miliardu eur, což je v přepočtu 27,5 miliardy korun.

 

Právě se děje

Další zprávy