Makro zvyšuje mzdy. Pokladní si polepší až o 1 100 Kč měsíčně

Iva Špačková Iva Špačková
11. 6. 2018 12:25
Makro zvedne plošně mzdy svým zaměstnancům od 1. července. Společnost se zaměřuje hlavně na velkoobchodní prodej potravin.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Economia

Praha - Společnost Makro Cash & Carry ČR navýší od 1. července mzdy všem svým provozním zaměstnancům. Pokladní či asistenti na prodejně si tak polepší měsíčně o 500 až 1 100 korun. Společnost o tom informovala v tiskové zprávě. Kolik budou její zaměstnanci po změně v průměru vydělávat, však neupřesnila.

 Zda dostanou pracovníci přidáno pětistovku, nebo více jak tisíc korun měsíčně, bude záležet na jejich odborných znalostech. Hodnotit se bude to, jak dobře se pracovníci orientují ve velkoobchodních specifikách řetězce, jak dobře znají nabízené produktu a jak využívají další odborné zkušenosti.

Nová kolektivní smlouva, kterou firma s odbory uzavřela v polovině května, je platná od července do konce fiskálního roku 2021 (září 2021). "Vyjednávání probíhalo od ledna letošního roku. Jsme spokojení že smlouva byla uzavřena v dostatečném předstihu před vypršením stávající smlouvy," říká Markéta Pavelková, personální ředitelka společnosti.

Za poslední dva roky Makro podle ní navýšilo mzdy na provozních pozicích v průměru o pětinu. Od ledna letošního roku mají také všichni zaměstnanci pět týdnů dovolené namísto zákonných čtyř. Dalším benefitem, který se vylepší, bude odměna za věrnost, tedy odpracované roky ve společnosti. Tu dostávají pracovníci po 5, 10, 15 a 20 letech bez ohledu na přestávku, jako je mateřská dovolená či dlouhodobá nemoc. 

Zaměstnanci Makra jsou podle interních průzkumů firmy údajně se svým zaměstnáním spokojeni. Potvrzují to i čísla o délce jejich zaměstnání - lidí, kteří pracují pro firmu více než deset let, je téměř čtyřicet procent.

Makro letos také získalo ocenění Zaměstnavatel roku v obchodě, které se uděluje u příležitosti sektorových cen Mastercard Obchodník roku.

Makro Cash & Carry ČR patří do mezinárodní skupiny Metro, která se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 dosáhla prodejů ve výši 37 miliard eur (954 miliard korun podle dnešního kurzu). 

Mzdy postupně zvedají všechny tuzemské maloobchodní řetězce. Nutí je k tomu napjatá situace na trhu práce i dravá mzdová politika Lidlu, který v březnu zvýšil výdělky svých pracovníků na 28 000 korun (v Praze dokonce na 29 143).

Maloobchodní sítě na nedostatek kvalifikovaných pracovníků zareagovaly tak, že od začátku loňského roku zvedly výdělky v obchodních řetězcích průměrně o pětinu. Nyní se mzdy prodavaček pohybují v průměru mezi 17 000 a 18 000 korunami. Liší se to však řetězec od řetězce a navíc region od regionu. 

 

Právě se děje

Další zprávy