reklama

Levné láhve opustily Slevomat, jejich design je chráněn

18. 12. 2012 22:00, aktualizováno

Na to, že výrobek okopíroval vzhled i název značkové láhve, upozornili uživatelé

Praha - Prodejní server Slevomat stahuje ze své nabídky filtrační láhve na vodu, kterou prodává e-shop aqua-r.cz.

Jak totiž upozornili zákazníci, výrobek porušoval autorská práva a jednalo se o kopii americké láhve booble, kterou navrhl současný nejúspěšnější produktový designér světa Karim Rashid.

"Slevový portál nikde neupozorňuje na to, že se nejedná o originální výrobek, a tudíž zde dle mého dochází k poškozování zákazníka," uvedl čtenář Miroslav Svoboda. Ten redakci Aktuálně.cz na problém upozornil.

"Nejedná se o padělek," reaguje však Jaroslav Ptáček z Business Company, která e-shop aqua-r.cz provozuje. Ke shodě designu podle něj nedošlo záměrně a společnost se již s Američany snaží vyrovnat.

Všechno je jinak

Jak říká Ptáček, e-shop nechtěl nikoho poškodit, ani nikomu konkurovat - prodejem pár stovek lahví se snažili pouze přilákat zákazníky na jejich hlavní výrobek - filtrační jednotku.

"To, že jsme důsledněji nezkontrolovali, zda není design láhve chráněn, je naše chyba," říká. A dodává, že s americkým výrobcem se již na případné náhradě škod domlouvá osobně.

Se Slevomatem uzavřela Business Company smlouvu, podle které se měl výrobek na webu zobrazovat sedm dní. Teprve poté, co se objevil v nabídce, Ptáčka kontaktoval výhradní dovozce, který v Česku prodává americké originály.

Business Company se podle Ptáčka následně se Slevomatem dohodla, že pokud dojde k jakémukoliv problému, výrobek se okamžitě stáhne z prodeje.

Proběhla komunikace?

Zástupci Slevomatu tvrdí, že Business Company posléze oslovili a vyžádali si u ní dokumentaci, která by potvrdila, že má oprávnění filtrační láhve prodávat.

"Poněvadž prodejce potřebné podklady nedodal, byla slevová akce ihned stažena z nabídky," sdělil Aktuálně.cz zakladatel Slemovatu Tomáš Čupr.

Ptáček ale na to reaguje tím, že mu zpráva od Slevomatu přišla v neděli mezi druhou a čtvrtou odpoledne. "Když jsem se v osm dostal k počítači, byla už láhev stažená," říká.

Čtěte také:
Jednička a trojka na trhu hromadných slev se rozešly
Slevové servery vytvořily černou listinu prodejců
Vietnamci spustili v Česku vlastní slevový portál

Čupr dále uvádí, že všichni zákazníci, kteří projeví zájem, dostanou zpátky peníze. Těch by mohlo být téměř 660 - přesně tolik si jich podle dopoledních statistik láhev pořídilo.

Čupr připomíná, že ze zákona je za prodej zlevněných padělků odpovědný výhradně obchodní partner a Slevomat výhodné prodeje pouze zprostředkovává. "Jinými slovy, jedná se o stejnou situaci, jako kdyby například Aktualne.cz poskytlo prodejci reklamní prostor na tento produkt," vysvětluje Čupr.

Stejný design i název

Podle Svobody, který se na redakci Aktuálně.cz obrátil, si zákazníci mohli produkt splést s originálem, který je chráněný průmyslovým vzorem a od něhož nebyla láhev na Slevomatu rozeznatelná.

Kromě toho, že došlo k porušení autorských práv, podle Svobody hrozilo i poškození zdraví - především u malých dětí, pro které byl produkt doporučený.

Ptáček se ale brání i proti tomuto nařčení. "Vyraz nevhodný pro děti je alarmující. Máme veškeré atesty co vyžaduje zákon," uzavírá zástupce e-shopu.

autor: Tereza Holanová

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
reklama
 
reklama