Mouřenín zmizel jen jednou za téměř sto let. Podívejte se na proměny Kofily, nová právě přichází

Klikněte pro vstup do přehledu.
Kofila je třetí nejoblíbenější čokoládovou tyčinkou společnosti Nestlé (po Margot a Ledových kaštanech). Tak vypadá v současnosti její obal. který vznikl před 95 lety z návrhu umělce Zdenka Rykra. Charakterizuje ho žluté pozadí a postava mouřenína, kterého někteří spotřebitelé nazývali také Turek či Kofiláček.
První návrh obalu vznikl v roce 1923. Na obrázku je reklama na Kofilu z roku 1929, vytištěná na účtence, kterou zákazníci dostávali v síti obchodů Orion. Cílová skupina, na níž firma mířila, byly paní a dívky.
Originální obal Kofily v roce 1935, kdy jej vyráběl Maršnerův závod Orion.
Klasické žluté pozadí mělo v průběhu let několik barevných variant. Tyčinka si vyzkoušela například lehce oranžový či narůžovělý odstín. Mouřenín měl někdy vyplazený, jindy zastrčený jazyk. A z kávy se kouřilo někdy méně, jindy více.
Foto: Nestlé
Iva Špačková Iva Špačková
19. 3. 2018 0:00
Z obalu čokoládové tyčinky musel mouřenín ustoupit pouze jednou - kvůli socialistické spartakiádě.
 

Právě se děje

Další zprávy