Dva řetězce prodávaly falšované mléčné výrobky, zjistila potravinářská inspekce

Ekonomika Ekonomika
Aktualizováno 19. 7. 2016 10:32
Nižší obsah hodnotné složky - mléčné sušiny - oproti informacím na obale zjistila analýza u dvou výrobků prodávaných v sítích Billa a Albert. Naopak tuku bylo v jednom případě více.
Foto: SZPI

Brno – Státní zemědělská a potravinářská inspekce našla v obchodních řetězcích Billa a Albert dva mléčné výrobky, které jsou podle ní falšované.

„Výsledky laboratorních analýz totiž ukázaly nižší obsah hodnotné složky, jakou je mléčná sušina, která zásadním způsobem utváří kvalitu výrobku. Spotřebitel je dále klamán informací o obsahu tuku,“ říká mluvčí inspekce Radoslav Pospíchal.

Foto: SZPI

V řetězci Billa se konkrétně jednalo o tavený sýr Cheesy Singles with Cheddar z Německa (200 g, minimální trvanlivost do 19. 6. 2016, šarže L6048C31, výrobce Bonifaz Kohler GmbH, Lindenberg). Podle analýzy obsahoval jen 47,27 procenta mléčné sušiny oproti uváděným 49 procenta.

V síti Albert provozované společností Ahold pak šlo o italský výrobek Mozzarella Galbani di latte di Bufala Mini (s datem použitelnosti do 18. 6. 2016, šarže L 6N 141, výrobce S.p.A. Egidio Galbani, Milano). Skutečný obsah mléčné sušiny činil 36,45 procenta oproti výrobcem deklarovaným 40,5 procenta. Obsah tuku byl naopak vyšší – 65,93 procenta oproti uvedeným 52 procenta.

S oběma řetězci zahájí potravinářská inspekce správní řízení o uložení pokuty. „Se zřetelem k opakovaným negativním výsledkům kontrol budeme i nadále intenzivně provádět kontrolu tohoto problematického segmentu,“ dodává Pospíchal.

„Dotčenou šarži jsme stáhli z prodeje a informovali jsme i dovozce a výrobce. Také jsme sami odebrali další kontrolní šarže výrobku k vyšetření na obsah sušiny v nezávislé akreditované laboratoři,“ říká PR manažerka Lucie Borovičková ze společnosti Rewe Group, pod kterou Billa patří. Zdůrazňuje také, že za kvalitu zboží primárně odpovídá samotný výrobce, Billa běžně kontroluje pouze vlastní výrobky pod privátními značkami.

Zákazníkům se omlouvá také Albert, přestože viníkem je podle něj prokazatelně výrobce. "Jednáme s dodavatelem, aby zjednal nápravu a aby se situace neopakovala,“ dodává Barbora Vanko ze společnosti Ahold.

 

Právě se děje

Další zprávy