Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Úpis akcií Kofoly finišuje, obchodovat s nimi půjde již počátkem prosince

komerční článek
27. 11. 2015 20:00
Kofola přestane být pouze jednou z lahví v chladničkách českých domácností. Od 2. prosince se pro mnohé stane i aktivem na jejich kapitálových účtech. Její akcie totiž budou veřejně dostupné a budou obchodovány na pražské burze.
Česká spořitelna a Kofola
Česká spořitelna a Kofola | Foto: Česká spořitelna

Již jen do poledne v úterý 1. prosince mohou drobní investoři upisovat akcie společnosti Kofola. Od úterý s nimi bude možné volně obchodovat na pražské burze.

Na uvedení nových akcií na pražský trh po roce a půl se opět podílí Česká spořitelna. Právě na jejích vybraných pobočkách a také prostřednictvím telefonické služby Investiční makléř mohou drobní investoři objednávat do úterního poledne akcie Kofoly. Postup je jednoduchý. Investor si sám určí celkovou částku, kterou je ochoten do akcií Kofoly investovat, a také cenu, kterou je ochoten za jednu akcii zaplatit. Ta by se měla pohybovat v rozmezí 500-650 korun za akcii. Po uzavření úpisu a následném vyhodnocení poptávky bude stanovena cena akcií. V případě, že bude nižší nebo rovna ceně akcie, kterou si určil investor, bude realizován nákup akcií pro klienta. V opačném případě, tedy když cena akcie bude vyšší, než jakou si určil investor, nákup uskutečněn nebude.

Od 2. prosince se pak bude s akciemi Kofoly volně obchodovat na pražské burze, později také na varšavské burze. Kofola, která je jedním z největších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě, plánuje uvést na trh až 2,175 milionu akcií., z čehož bude 275 tisíc nově emitovaných cenných papírů a zbytek nabídne k prodeji jeden ze stávajících majitelů firmy, společnost CED Group. Na trhu by se mělo obchodovat bezmála 10 % celkového počtu akcií firmy.

„Kofola a ostatní značky v našem portfoliu vždy stály a budou stát na emocích a na respektu k lokálním zvyklostem. Mám proto velkou radost, že se na budoucnosti Kofoly budou moci podílet i naši spotřebitelé, kteří nápoje Kofoly dobře znají a mají je rádi," komentoval nabídku akcií generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.

Společnost podle vyjádření managementu plánuje vyplácet dividendu i po veřejné nabídce, vzhledem ke svým akvizičním a růstovým cílům ale nebude typickým dividendovým titulem s vysokým dividendovým výnosem. V plánu je vyplácení zhruba třetiny zisku, zbytek má být reinvestován do dalšího rozvoje společnosti.

Přestože je společnost Kofola na českém trhu vnímána zejména přes stejnojmenný produkt Kofola, její portfolio nápojů je mnohem širší. Patří do něj ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Chito, Top Topic nebo Citro Cola. Kofola je v poslední době čilá i na zahraničních trzích. Kromě akvizice slovinské značky minerálních vod Radenska by měla získat 40% podíl v druhém největším producentovi nealkoholických nápojů na Slovensku, skupině Water Holding (vlastní značky Budiš, Zlatá studňa, Gemerka, Fatra nebo Šofokola). Kofola navíc začala v Čechách a na Slovensku také s exkluzivní distribucí džusů rakouské společnosti Rauch, ale i prémiových značek minerálních vod Evian a Badoit či tradiční minerální vody Vincentka.

Své akcie nabízí Kofola drobným investorům v příhodné době. Za první tři čtvrtletí letošního roku společnost dosáhla historicky nejlepších výsledků, když zaznamenala růst prakticky na všech nejdůležitějších úrovních. Prodeje vzrostly meziročně o 16,3 % na 5,56 miliardy korun, ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) se zvýšil o 34,6 % na 988,5 milionu korun a čistý zisk vzrostl o 67 % na 438 milionů korun. Hrubá marže společnosti stoupla o 27,2 % na 2,29 miliardy korun. Jedinou negativní zprávou byl pokles prodejů v Polsku, ale v Čechách, na Slovensku i ve Slovinsku tržby rostly.

Reklama
Reklama | Foto: Reklama
 

Právě se děje

Další zprávy