Twitter, nebo sex? Lidé volí tweetování

Adam Fiala
6. 2. 2012 18:47
Tým z chicagské univerzity provedl výzkum. Twitter se těší větší oblibě, než jsme mysleli. Alespoň za mořem určitě

Známe víc než dost obskurních výzkumů ohledně toho, jestli muži myslí na sex častěji než ženy či jestli ty v podobné míře myslí na nakupování. Svou kapku poznatků k nim přidal výzkumný tým z chicagské univerzity, který se zaměřil na nejčastější touhy lidí. Experimentální skupinku dvou set lidí vybavili telefony BlackBerry. Měli během dne na vyzvání zaznamenat, po čem toužili a jak to bylo intenzivní.

Nejsilnější jsou sex a spánek

Sedmidenní výzkum přinesl své výsledky, které nejspíš nepotěší Marka Zuckerberga. Lidé netouží ani po sdílení fotek s přáteli, ani po nakupování akcií Facebooku. Mnohem lépe si vedla konkurenční sociální síť Twitter. Nutno však podotknout, že vědci věnovali pozornost i malým nuancím. Některé vášně jsou silnější, některým se ale špatně odolává. Touha po spánku a sexu je tedy silná, ovšem snáze si ji člověk odpustí.

Nejvíc podlehneme tweetování

Vedle dalších dílčích případů, mezi které spadalo utrácení peněz, alkohol nebo prostá chuť na kávu, vynikl právě Twitter. Jemu se podle výsledků respondentů dalo jen těžko odolat. Svou roli hraje i značná nenáročnost, bezplatnost a snadný přístup. Tweetovat se dá prakticky všude, rychle a omezený počet písmen na zprávu vede k úspornosti. Možná, že kdyby se test ještě rozšířil na mezinárodní úroveň, třeba by v místech, kde je Twitter silněji cenzurován, neměl takový úspěch. 

 

Právě se děje

Další zprávy