reklama

Studie: Kolik firmy dostanou za fanouška z Facebooku?

26. 4. 2013 17:00

Příznivci firemní stránky dlouhodobě více utrácejí než ostatní

//cdn.i0.cz/public-data/56/f9/94d63630392e8018751d9de6af9b_r16:9_w480_h270_gi:photo:531043.jpg Foto: Reuters

New York - Na každém novém fanouškovi na Facebooku vydělá velká firma v průměru 174,17 dolarů. Vyplývá to ze studie The Value of a Facebook Fan 2013, kterou vydala společnost Synacpse.

Nejedná se přitom o částku, kterou by daná společnost platila za inzerát. Právě tolik peněz podnik získá, jestliže mu mezi fanoušky přibyde jedna osoba, tvrdí autoři analýzy.

Kdo nejvíce utrácí

Jak z dotazníku mezi více než dvěma tisíci uživatelů Facebooku vyplynulo, fanoušci za nákupy u své oblíbené značky utratí v průměru o 116 dolarů ročně více než ostatní, bez ohledu na výši příjmu. Průměrný nákup fanouška činí 255 dolarů ročně, u zbytku se pak jedná o 139 dolarů.

Největší rozdíl panuje v útratě za oděvy, v řetězci Zara rozdíl představuje 344 dolarů ročně (fanoušek tu ročně utratí v průměru 610 dolarů). Podobné je to u konkurenčního H&M. Zde ti, kteří firmu "olajkovali" na Facebooku, utratí průměrně 429 dolarů a ostatní 179 dolarů. V případě herní konzole Xbox od Microsoftu činil naopak rozdíl pouze 24 dolarů.

"Nejhodnotnější" příznivce má společnost Zara, kde činil benefit za každého fanouška 405,54 dolaru, následuje Levi´s, zde se jednalo o 312,01 dolaru. Z dvacítky celosvětových firem, které mají alespoň 15 milionů fandů, skončila nejníže Coca-Cola. Té každý nový člověk přinese "pouze" 70,16 dolaru.

Malé podniky mají smůlu

Důvody, proč lidé vůbec dávají u nějakých stránek "líbí se mi", vidí organizátoři dva. Jednak chtějí získat přístup ke slevám nebo různým akcím, ve druhém případě je to způsob, jak vyjádřit předchozí spokojenost a jak se dozvědět o dalších novinkách.

Přímo šéf výzkumu Michael Scissons ovšem připustil, že výsledky jsou relevantní spíše pro velké firmy, které si mohou dovolit zjišťovat, o kolik lépe se jim díky fanouškům daří.

"Udělat si podobně přesný výzkum je mimo možnosti malých podniků," říká pro list The New York Times


autor: Tereza Holanová

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
 
reklama