Seznam utržil téměř miliardy, zvýšil příjmy z reklamy

ČTK ČTK
30. 4. 2014 10:04
Reklamní systém Sklik tvoří na celkových tržbách společnosti přes 30 procent.
Foto: Seznam.cz

Praha - Tuzemská internetová jednička Seznam.cz loni zvýšila tržby o tři procenta na 2,91 miliardy korun. Zisk před zdaněním mírně klesl na 930 milionů Kč, v roce 2012 činil 947 milionů a rok předtím přesáhl miliardu.

I v roce 2013 rostly nejvíce příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. Ten již tvoří na celkových tržbách společnosti přes 30 procent. Zhruba čtvrtinu zaujímají příjmy z bannerové display reklamy umisťované na službách, jako jsou Novinky.cz nebo Super.cz, a podobný podíl generují oborové inzertní servery Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz a další. Podíl příjmů z katalogového serveru Firmy.cz byl 20 procent.

Kromě produktových inovací představil loni Seznam.cz i několik nových reklamních možností. Patří k nim například behaviorálně cílená reklama, kterou už využili klienti společnosti ve více než 1000 kampaních v celkové hodnotě téměř 100 milionů korun. Druhou z nových reklamních možností je retargeting v reklamním systému Sklik. I ten se inzerentům vyplácí. Přináší jim až 50 procent nárůstu efektivity reklamních kampaní a snižuje cenu za proklik až o 70 procent.

Majoritu 70 procent Seznamu.cz vlastní jeho zakladatel Ivo Lukačovič. Měsíční návštěvnost všech webů Seznamu je 6,8 milionu uživatelů.

 

Právě se děje

Další zprávy