reklama

Růžových počítačů přibývá. Stále více žen řídí nákupy

6. 4. 2012 17:11

Zatímco ženy chtějí hezký design a snadné ovládání, muži se rozhodují podle výkonu

//cdn.i0.cz/public-data/7c/f2/0fbe31fa36edb5ab09d288e83420_r16:9_w480_h270_gi:photo:58075.jpg Foto: Aktuálně.cz

Praha - O nákupu výpočetní techniky ve stále více domácnostech rozhodují ženy. Projevuje se to tak, že počítače jsou stále více hezké než výkonné. Na rozdíl od mužů totiž ženy hledí především na design, kromě toho je zajímá, zda má výrobek jednoduché ovládání.

Vyplývá to z analýzy české společnosti HAL3000, která sledovala dvacet tisíc různých transakcí.

Jak z výzkumu vyplývá, při nákupu počítačů mají stále hlavní slovo muži, rok od roku jich je ale méně. Ženy činí konečné rozhodnutí ve třetině případů.

"Výpočetní technika se přesunula z pracoven do obýváku, kde plní i designovou roli, a ženy techniku i častěji obsluhují. Slouží totiž jako centrum domácí zábavy, například ke sledování filmů, prohlížení fotek či přehrávání hudby," komentuje David Petrovič z HAL3000.

Tomu se proto začínají přizpůsobovat i výrobci - spotřebitelky si totiž vybírají podle jiných parametrů. Hlavní roli pro ně hraje barva a vzhled, stejně velkou váhu kladou tomu, aby byl počítač praktický a bylo jej tedy možné snadno obsluhovat.

Muž se oproti tomu zaměřuje na výkon a dále na funkce. Na praktičnosti záleží pouze pětině zákazníků, podle barvy a designu nakupuje jen jeden muž z deseti. Co do výběru barev muži preferují tradiční šedou a černou, kdežto ženy volí odstíny červené, fialové či růžové.

Ze studie také vyplývá, že už to nejsou pouze ženy, koho při nákupu zajímá, jak a kde řešit případné problémy. "Stále více uživatelů začíná chápat počítač jako spotřební zboží a nechce se zdržovat sestavováním, opravami, instalacemi a podobně," vysvětluje Petrovič.


autor: Tereza Holanová

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
Česká cesta
reklama
 
reklama