Reklama z Facebooku přesáhne i za jeho hranice

tl
22. 5. 2012 10:12
Facebook našel další způsob, jak naložit s daty svých uživatelů
Foto: Facebook

Facebook minulý týden zveřejnil dokument, ve kterém svým uživatelům vysvětluje, jaká práva si vyhrazuje při nakládání s jejich údaji. Učinil tak na popud irského komisaře pro ochranu dat, který byl nespokojen s nedostatečnou transparentností, s jakou sociální síť s uživateli komunikuje.

Dalším důvodem pro zveřejnění tohoto prohlášení byla snaha Facebooku před vstupem na burzu ukázat investorům, jaké jsou jeho možnosti ohledně využívání dat v reklamě.

Kromě samotného ujasnění možností Facebooku obsahuje zpráva několik novinek. První z nich je změna doby, po kterou může Facebook držet vaše data získaná od třetích stran. Například od společnosti Zynga Facebook ví, kdo hraje její hry, jak si v nich vede a následně podle toho na uživatele cílí reklamu. Dříve měla sociální síť právo tyto informace držet po dobu 180 dní, nyní je může využívat tak dlouho, jak bude potřebovat.

Cílená reklama i mimo Facebook

Další, a poněkud zajímavější změnou, kterou dává Facebook najevo, je fakt, že sociální síť má právo využívat data svých uživatelů i k cílené reklamě mimo Facebook. To znamená, že na základě všeho, co na Facebooku děláme a co tam ukládáme, může vzniknout reklama dělaná přímo pro nás, a na kterou narazíme kdekoliv na internetu.

Vývojářský tým sociální sítě zatím nepotvrdil, že by už na některých reklamách mimo Facebook pracoval, nicméně poslední prohlášení o ochraně dat vypovídá o tom, že tento druh inzerce je blízkou budoucností.

 

Právě se děje

Další zprávy