Raději uklízet, než si v nových hrách zastřílet

Adam Pešek
24. 1. 2012 2:19
Zametání prachu v indie plošinovce Dust force je totiž asi nejzábavnější hrou posledních dní. Akční tituly Afterfall: Insanity a PayDay: The Heist dokáží zabavit jen na chvíli
Foto: Aktuálně.cz

Začátek roku opravdu není sezónou počítačových her a kdo už má všechny tituly z loňska dohrané a o onlinovky se nezajímá, mezi novinkami si příliš nevybere. Hororová akce Afterfall: Insanity totiž vyděsí pouze jednou a nadále opakuje neustále stejný koncept. Povedených loupežných přepadení v PayDay: The Heist je zase pouze šest a dále hra sází na spolupráci více lidí.

Větší porci zábavy tak nabízí až indie plošinovka Dustforce, v níž se daná postavička chopí smetáku a bude čistit jednotlivé úrovně co nejrychleji a nejpečlivěji.

Afterfall: Insanity
„Když chcete vytvořit hru, která dává smysl a nutí hráče u ní vydržet až do konce, potřebujete jasnou a jednotnou vizi, ale lekačky a hratelnost v Afterfall: Insanity jenom opakuje stále jedno a to samé. Tím se něco, co mohlo být mrazivým dobrodružstvím, mění na děs z běžícího pásu až do neuspokojivého konce. Poučením ze hry není, že malí vývojáři nedokáží dělat skvělé hry, ale že pokud něco takového chtějí vytvořit, nesmí skončit u kompromisu několika rozdílných názorů. Více osobností stojících za myšlenkou nebo designem hry totiž vyústilo v něco šíleného. A bohužel ne v tom dobrém slova smyslu." Anthony Gallegos, IGN45 %

PayDay: The Heist
„Šest úrovní je doopravdy málo, a to i přes jejich nepopiratelnou délku i rozmanitost. Jistou kompenzací je systém upgradů, který vás jednou za čas odmění novou zbraní nebo lepší výbavou. Pro mě osobně bylo odemykání výzbroje opravdovou motivací, takže jsem se do úrovní vracel s chutí, nehledě na to, že s novou partou hráčů obvykle přicházejí i nové zážitky. Sluší se zmínit, že hra se na Steamu prodává za velmi příznivou cenu, což množství obsahu ospravedlňuje. PayDay: The Heist je zkrátka dobrou hrou. Byla by ovšem mnohem lepší, kdyby nám vývojáři připravili dvanáct misí namísto šesti." Jan Vondrášek, Hrej.cz70 %

Dustforce
„Překážkou u Dustforce je tak trochu její cena deset dolarů. Dále by hře pomohlo, kdyny více ozřejmovala jisté herní mechanismy a svět samotný, ale i tak je tahle návyková plošinovka skvělá. Dobře vymyšlené schopnosti postav umožňují procházení okouzlujícím prostředím a pečlivě vytvořené úrovně zase vytvářejí momenty, které jsou výborné pocitově i svým vzhledem." Anthony Gallegos, IGN80 %

 

Právě se děje

Další zprávy